LP - Skivor : Döda Havet - Döda Havet 2016


Omslaget till LP:n 


Baksidan med låtlista 


Skivpåsens ena sida har en bild på bandet 


Skivpåsens andra sida har alla texterna 


Skivpåsen är vit 


LP:n är svart 


Etiketten 



Skivbolaget Open Mind 






 Musiker


Lawrence Mackrory - Bas
Martin Pettersson - Trummor
Peter Garde Lindholm - Gitarr
Julia Stensland - SyntStaffan Winroth - Sång & Gitarr

Låtlista



A-Sidan

Elden
Det Sämsta Av Två Världar
Komatecken
Flykten
Tystlåten


B-Sidan

Framför Oss
På Låtsas
Besviken
Som De Där



Skivan är ca 45 min lång




Döda Havet kom i min väg när Gaphals gav ut deras andra album som redan finns på bloggen.
Döda Havet - Tid & Rum 2020


Men nu är det dags att ta sig an deras debut skiva som kom ut 2016
Denna gång så är det lite mera prog & Postrock
Eller om man skall placera bandet så är det nog Melankolisk Rock med Progressiva element
Tänk er The Cure med Prog. 

Bandets första skiva sätter nästan tonen på hur det kommer att låta eller hur det låter.
Härlig Progrock och även lite psykadeliska toner, Sången på svenska lyfter skivan ett pars näpp till å samtidigt så känns det som att det inte är riktigt klart.

Jag undrar om det är så att det fanns lite mera material kvar tro när de satte ihop skivan.
Men jag kan ha fel med. 



Skivan är en debutskiva som jag har lyssnat på många gånger om jag blir ändå till slut förvånad över att det finns så mycket att upptäcka. Även om det inte riktigt slår deras andra skiva som kom ut förra året.



Döda Havet - Döda Havet till vänster
Döda Havet - Tid & Rum till höger 





Samtidigt så längtar man efter lite nytt material.
 Vi får hoppas att det inte dröjer allt för länge till nästa skiva 







På Spotify finns det ett bonusspår






Betyg 3/5

Kommentarer