LP - Skivor : Besvärjelsen - Frost 2019

 


Omslaget är riktigt läckert 


Baksidan med låtlista 


Textbladet Bild 1


Textbladet Bild 2


Skivpåsen är svart 


LP:n är Isblå men med blixten på så blir den grön


Etiketten A-sidan


Etiketten B-sidan


Skivbolaget Blues Funeral s logga 




Musiker



Erik Bäckwall - Trummor
Staffan Winroth - Sång & Gitarrer
Andreas Baier - Sång & Gitarrer
Lea Amling Alazam - Sång
Johan Rockner - Bas


Låtlista


A-Sidan


When we fall
All things break
In the dark


B-Sidan

Human habits
Past in Haze



När jag fick tag på samlingen Women Of Doom så fastnade ett band i mitt huvud.
Gruppen Besvärjelsen är från Stockholm som spelar stoner metal / psykedeliska
Frost är deras senaste EP som innehåller 5 låtar som är mellan 4-7 min långa. 

Frost' är betydelsefullt på fem låtar och ungefär 27 minuter, tillräckligt länge för att vara uppslukande och känna sig precis i spetsen för en 'komplett' lyssnarupplevelse samtidigt som den aldrig liknar en uppsättning B-sidor från Vallmo-sessionerna. Speciellt ”When We Fall” och “In the Dark” visar en meningsfull evolutionär tillväxt utöver tidigt förra året när det gäller ständigt säker vokalarbete (“Human Habits”), produktionsvärden och en upprörande dramatisk tonalitet i arrangemangen. Det finns den moderna dystra känslan som jag skulle säga, , men med en lätthet som är tydligt tung psykedelisk rock / metal i rörelse. 


Besvärjelsen spelar fortfarande psykedelisk doommetall med en bana som ser mer ut som stonerrock än metal

Jag måste bara få tag på deras skiva Vallmo 
Jakten är en del av nöjet som vi alla vet

 




Betyg 3/5 

Kommentarer