Musik på CD : Svarte Pan - Nattvandring 2004


Omslaget till skivan i lite bättre bild 




Omslaget till CD:n


Baksidan med låtlista 


Booklett + CD 


CD:n







Musiker




Björn Holmdén - Sång & munspel
Conny Andersson - Gitarr
Christian Norefalk - Bas
Pelle Engvall - Trummor





Låtlista



Det Var En Man
Min Vän
Vill Ha
Balladen Om Lillebror
Gravsång
Starkare
Möss & Människor
Dårarnas Palats
Sov Gott
Drömmar



skivan är 52 min å en repress från 2004




Denna skiva har följt mig på något sätt. Vet inte riktigt varför det har blivit så.
Första gången jag hörde talas om denna var när sidan Progg.se (frid över dess minne) rekommenderade denna skiva och det måste ha varit ca 2004 eller 2006. Lite osäker på årtalet.
Bandet fastnade i mitt minne ett tag å sedan så försvann de bort från min radar.

Jag har bloggat om bandet tidigare. Deras split singel EP som de gör ihop med Abramis Brama
de båda banden spelar en November låt på vardera sida och jag måste säga att de gjorde det väldigt bra. Nattvandring kom den upp på en köp och sälj här på Facebook och det blev bara att slå till

Nattvandring är dock bandets sista skiva innan de lade ner bandet 2007.
Så nu finns den äntligen i min samling. 

Men jag måste säga att jag inte riktigt vet om jag skall tycka om den eller inte. 
Det är något som saknas eller så vet inte bandet om att de står och stampar vissa stunder.
Eller så plågar de igenom sig skivan. Men det beror på vilket humör man är på.
Det är blandad kompott på denna skiva . Men det är ändå rätt så skön Blues , Retro stonerrock.
Jag får ställa in skivan i hyllan och lyssna lite mer på den senare framöver.




 







Betyg 3/5

Kommentarer