Vinylsinglar: Svarte Pan / Abramis Brama - Starka Tillsammans / Men Mitt Hjärta Ska Vara Gjort Av Sten 2003

Omslaget bild 1
Svarte Pan  - Starka Tillsammans

Baksidan Bild 2 

Uppviket 

Skivpåsen är vit 

A-Sidan
Svarte Pan  - Starka Tillsammans

Etiketten
Svarte Pan  - Starka Tillsammans

Omslaget till B-Sidan
Abramis Brama  - Men Mitt Hjärta Ska Vara Gjort Av Sten

B-Sidan
Abramis Brama  - Men Mitt Hjärta Ska Vara Gjort Av Sten

Etiketten
Abramis Brama 






Musiker


Svarte Pan 




Björn Holmdén - Sång & Munspel
Conny Andersson - Gitarr
Christian Norefalk -Bas
Pelle Engvall - Trummor



Musiker

Abramis Brama





Peo Andersson – Gitarr
Ulf Torkelsson – Sång
Fredrik Jansson – Trummor
Dennis Berg – Basgitarr, Bakgrundssång



Låtlista



A-Sidan 


Svarte Pan  - Starka Tillsammans


B-Sidan

Abramis Brama  - Men Mitt Hjärta Ska Vara Gjort Av Sten


När man ca 2006 får höra om en singel som var en split singel av två band som hyllar November så tänkte jag att med tiden så skall jag ha den i samlingen. Sedan så faller den bort och man fortsätter att kolla upp den å tänka att denna skall jag ha. Så när jag började samla på skivor så kollade jag alltid upp ifall denna gick att få tag på , Men det gick bara inte.

Så efter många år nu så blev det att jag kollade upp på Facebook i köp och sälj grupper
Tror ni inte att den singeln ligger där i flödet och det var självklart att jag köper den.
150 kr så var saken klar. Så nu till slut så finns den här i samlingen.
En utmärkt hyllning till ett av Sveriges första hårdrocksband November


Men hur låter då om man jämför covers med originalet.
På sitt eget sätt så är det ibland vissa stunder bättre men samtidigt så är det ändå något som fattas.
Vet inte riktigt varför men det känns så. Det är inget negativt eller så utan det är en guldklimp ändå på sitt eget sätt å samtidigt så är det en värdig hyllning till ett av Sveriges första hårdrocksband.

Dock kan jag även tänka mig att November är / Var en stor inspirationskälla för Svarte Pan & Abramis Brama.

Skivan kom ut 2003 och det har varit en lång jakt så nu till slut så finns den i samlingen.
Det var väl värt sin jakt och letande.

Även om den mest är för samlare så är det ändå en liten guldklimp enligt mig.
Så jag är riktigt glad över att få tag på den till slut



Betyg 4/5

Kommentarer