LP - Skivor : Flowers Must Die – Kompost 2017

Omslaget till Vinylen

Baksidan med låtlista 

Skivpåsen Bild 1

Skivpåsen Bild 2

LP:n är läckert gul

Etiketten A- Sidan 

Etiketten B- Sidan 





Musiker 


Jonas Höglund - Gitarr
Sven Walan - Gitarr
Rickard Daun - Klaviatur & Ljud
Lisa Ekelund - Fiol, Theremin & Sång
Martin Daun - Bas
Lars Hoffsten - Trummor



Låtlista


A-Sidan


Källa Till Ovisshet
Hit
After Gong
Why


B-Sidan

Hej Då
Don't You Leave Me Now
Hey, Shut Up!
Där Blommor Dör
Svens Song

Limterad i Gul vinyl
Vet inte i hur många exemplar

Jag har en kollega på jobbet som spelar Gitarr i detta band. Jonas Höglund heter han och sade att han spelade i Flowers Must Die så visste jag direkt att jag ville få tag på
mera musik av Flowers Must Die.
Det blev så att jag fick köpa skivor ifrån bandet som jag saknade i samlingen.
En del skivor var dock utsålda men jag fick ändå tag på en del så nu är det dags att beta av skivorna utan inbördes ordning.

Nu har vi kommit till albumet Kompost. Å denna gång så har det hänt lite saker i Flowers Must Die.
Lisa Ekelund från bandet Katla som jag har bloggat om tidigare har gått med i bandet. så bandet har
blivit en sextett. 

Musiken är dock lika psykedelisk men nu finns det lite sång med också
både ren sång men även "ordlös" sång, Bandet svävar upp till högre dimesioner och låter bättre än någonsin Inspiration och influenser kommer från många olika håll: jazz, folkmusik, blues, funk, psykedelia, krautrock, tidig hårdrock, punk och garagerock.

Låten Don't You Leave Me Now är en härlig psykadelisk blues som jag inte kan sluta spela.
Samtidigt så är låten Hey Shut Up en låt som gör att skivan är väl värd sitt pris.

Kompost är nog enligt mig ett av Flowers Must Die s starkaste skivor.
Än så länge så finns det inget att klaga på.









Betyg 5/5

Kommentarer