LP-Skivor : Skraeckoedlan - Vermillion Sky 2024


Omslaget till LP:n


Baksidan med låtlista 


Gatefolduppviket 


Booklett Framsida


Booklett  uppslag 1


Booklett  uppslag 2


Booklett  uppslag 3


Booklett  Sista sidan


Textbladet finns på Skivpåsen 


Skivpåsen andra sidan


LP:n  är läckert blå splatter


Etiketten


Skivbolagets logga 




Äppleträdet alla utgåvor här hemma 



Mera Skraeckoedlan 



CD- Skivor med Skraeckoedlan 











Musiker

Tim Ångström - Bas
Martin Larsson - Trummor & Sång Vocals
Robert Lamu - Elgitarr & Sång
Henrik Grüttner - Elgitarr & Sång


Låtlista 

A-Sidan


Cosmic Dawn
Starsquatch
Mysteria
The Vermillion Sky


B-Sidan

Metagalactic Void Honcho
Night Satan
Meteorb
Astronautilus


Limiterad utgåva i ljusblå splatter vinyl


Skraeckoedlan är ett sådant band som jag tyvärr misslyckats se live. Jag har haft chansen några gånger, men det har alltid krockat med någonting annat.
Nu senaste så var det en förkylning från som tvingande mig hemma på soffan under bandets framträdande här i Linköping på på Platens Bar 27/4 2024

Skraeckoedlan har gått på multimediavägen med detta album något med ett nyligen släppt videospel och en kommande roman som ytterligare utökar hela historien om Vermillion Sky. Den här typen av action har genomförts tidigare men kanske inte så mycket inom Stoner Metal-scenen, vilket ger Vermillion Sky en känsla av originalitet som vi inte ser eller upplever inom vår scen.


Även om jag alltid kommer att älska Äppleträdet av Skraeckoedlan så måste jag ändå erkänna att
jag lever med föreställningen att tung och modern riffrawk ska avnjutas live och snorhögt, och inte genom moderna streamingapparater. Så nu är det helt enkelt upp till Skraeckoedlan att motbevisa mig.
För Vermillion Sky är en riktig hantverksplatta. Från låtkonstruktion till produktion och färdig produkt, och det känns som att varje låt gömmer ett antal easter eggs som är upp till lyssnaren att upptäcka
om man hänger sig tillräckligt. Det är verkligen bara att kapitulera för att Skraeckoedlan har tänt mina öron för stonerrock-scenen igen. Och det gör mig glad. Vill höra mer, och kommer absolut att se dom live nästa gång jag ges chansen.


Nya vinklar och nya dörrar av musikalitet visas. Låt oss nu lämna jorden och följa med våra erfarna och trygga kaptener Robert, Henrik, Martin och Erik ut på en svindlande resa mot oändligheten.


Vermillion Sky är nog lätt bandets starkaste skiva
å lätt en av årets bästa skivor 


 











Kommentarer