Vinylsinglar: Discopundare - Jag Säger Som Så 2023


Omslaget till singeln


Baksidan med låtlista 


Skivpåsen är vit


Vinylen är Röd Orange 


Etiketten 


Clear utgåvan till vänster
Röda utgåvan till höger 







Musiker
Ebbot Lundberg - ??
Pontus Torstensson - ??




Låtlista

1 Sidan


Jag Säger Som Så


A-Sidan


Sex & 7



Singeln är ca 7 min lång






Såg ett inlägg om denna singel på Facebook att det fanns några ex av detta projekt.
Tänkte att jag chansar å gör en beställning och till slut så fick jag tag på Discopundares Promo singel. Dock finns det inte mycket info om detta nystartade projekt.

Trummisen Pontus Torstensson har spelat med både Nynningen, Sork,The Exorcist GBG
han har även sitt egna projekt Tentakel där han spelar alla instrument själv.


Ebbot Lundberg har spelat med både Union Carbide Productions , The Soundtrack Of Our Lives & The New Alchemy. Så båda är verkligen rutinerade musiker.


På singeln finns det två låtar som jag inte kan komma ifrån riktigt.
Jag Säger Som Så sitter i skallen efteråt så jag kan gå omkring & nynna på den
Det är så enkelt med bara en fras som upprepas sig till bakgrundsmusiken.
Men jag kan inte placera den om det är i Reggae takt eller vals. Lyssna & njut är allt jag kan säga.


Sex & 7 är nog singelns lite uddaste spår men även rätt så klockrent på sitt sätt.
Synten & texten talar nog för sig själv. Men synten gör väldigt mycket.


Singeln finns att lyssna på spotify å vill ni ha ett ex så hör av er till Discopundare på Instagram
Men se till att köpa innan de tar slut. 150 kr + frakten.







Betyg 4/5 

Kommentarer