Vinylsinglar: RA - Bloodline 2013


Omslaget till singeln


Baksidan med låtlista 


Skivpåsen är vit


Skivan är svart 


A-Sidan


B-Sidan





Musiker

Simon Minó - Sång & Trummor
Felix Mårtensson - Gitarr
Erik Blondell - Bas
Martin Nilsson - Gitarr



Låtlista


A-Sidan

Bloodline
Black Flower Flesh

B-Sidan

Sea
Cult Of Silver

Skivan är ca 17 min lång



Ni vet att jag är lite svag för 10 tums singlar vid det här laget tror jag.
Hittade denna å blev lite nyfiken på vad det kan vara. Sedan att det är riktigt snyggt omslag gör inte
saken bättre. Detta är en 4 spårs EP som klockar in på ca 17 min. Vilket gör att låtarna är mellan
3-5 min långa å det vi får denna gång är gruppen RA s EP Blodline.

De började som en psykedelisk rockkvintett men efter bara en EP förlorade de tyvärr en av sina
medlemmar. Bandet spelar en blandning av Pyskadelisk Rock , Postpunk & Shogaze?
För min del låter det som Joy Division & Baby Grandmothers.

 
Även om det blir lite för monotont så är det inget fel med det. Blodline är bandets debut EP som jag fått tag i Det blir inte segt som sirap utan allt flyter bara fram. Även om det tog ett par varv.


Skivan förtjänar att lyftas fram lite mera. Men man får hoppas att det kommer mera material med tiden. Även om det tog ett par varv att upptäcka dem.
Gillar du Postpunk & Joy Division så kommer du verkligen gilla dem.







Betyg 3/5

Kommentarer