LP - Skivor : Whitecross - Whitecross 1987


Omslaget till LP:n


Baksidan med låtlista + bandet 


Texterna finns tryckta på skivpåsen 


Skivpåsen bild 2 


LP:n är svart 


Etiketten 


Skivbolaget s logga 




Observera att 2005 återförenades Carroll och Wenzel och spelade in Whitecross
självbetitlade debut under den nya titeln Nineteen Eighty Seven. 







Musiker

Scott Wenzel - Sång
Rex Carroll - Elgitarr
Mark Hedl - Trummor
Jon Sproule - Bas



Låtlista

A-Sidan


Who Will You Follow
Enough Is Enough
He Is The Rock
Lookin' For A Reason
You're Mine


B-Sidan

No Way I'm Goin' Down
Seein' Is Believin'
All I Need
Nagasake
Signs Of The End



Skivan är ca 40 min lång  

 

Ska jag vara ärlig så vet jag inte riktigt vad jag skall tycka om denna skiva.
Klassiker på sitt sätt eftersom det är starten på Whitecross karriär.
Den hårdrockande självbetitlade debuten av Whitecross från 1987 hålls tillbaka av ett tunt och lerigt klingande produktionsjobb.

Rytmgitarrljudet är svagt och förtjänar att förstärkas. Trummorna framstår som ihåliga och monotona medan basen, med några få undantag, inte går att urskilja i mixen. Endast leadgitarren höjer sig över instrumenteringen som den ska.

Även om det låter väldigt mycket 80- Tal om skivan så är ändå Whitecross i samma liga som med Stryper. Whitecross debutskiva är samtidigt en liten udda pärla i Kristen Hårdrock / Metal.
Även om det finns både starka låtar som ändå lyfter skivan ett par snäpp


Observera att 2005 återförenades Carroll och Wenzel och spelade in Whitecross självbetitlade debut under den nya titeln Nineteen Eighty Seven. Har dock inte hört den så jag kan inte jämföra hur det låter när dom spelade in allt på nytt igen


Skivan har sina stunder ändå så jag skall inte klaga men jag måste ta och kolla upp mera musik av
Whitecross. Bandet förtjänar lite mera uppmärksamhet








Originalversionen finns här 




Nineteen Eighty Seven finns här 






Betyg 3/5  

Kommentarer