Musik på CD : Leviticus - Stå Och Titta På 1982/2022

Omslaget till CD:n




Baksidan med låtlista 



Texten kommer från
Matteusevangeliet 7:7-11 SFB98
Bed och ni skall få, sök och ni skall finna, bulta och dörren skall öppnas för er.
Ty var och en som ber, han får, och den som söker, han finner,
och för den som bultar skall dörren öppnas.



CD:n 



12 - Tums EP:n till vänster
CD:n till höger 







Musiker

Håkan Andersson - Sång , Bas & Moog
Björn Stigsson - Gitarr & Sång
Kjell Andersson - Trummor & Percussion


Låtlista

Stå och titta på
Följ mig
Leva som Han lär
Min Mästare


CD-EPn är ca 22 min lång 



Nyutgåva med Remastrat ljud och limiterad i 300 ex med  anledning  av att Leviticus firar 40 år i år. 
Stå & Titta På har varit väldigt svår att få tag på å eftertraktad av fansen.
Själv så hade jag tur att få tag på originalet som ni redan vet. 

Men när jag läste att det skulle ges ut igen så måste man bara ha den i samlingen.
Stå Och Titta På är en av deras bästa skivor om du frågar mig å jag är glad att bandet får 
ge ut sina skivor igen 


Leviticus debut EP som jag tror är rätt så bortglömd vissa stunder när det kommer till Heavy Metal , White Metal , Hårdrock och även Prog Rock.

Väldigt mycket influenser ifrån Jerusalem , Stryper, November , Cream , Uriah Heep.
Underbar 80 tals Hårdrock och även starka Kristna texter.

Låtarna är mellan 4 – 7 min så denna EP blir ca 20 min lång. Men det är konstigt nog halv bra eftersom jag vill ha mera av bandet. 

Hittar ni den så ge skivan en chans 
Så köp och sätt er och bara njut av riktigt bra Tung Prog Rock a la Uriah Heep.
Ni kommer att tacka mig för detta tips 



 




Betyg 5/5  

Kommentarer