Dryck: Iron Maiden Running Free 0,4% (alkoholfri)

Etiketten på burken 
Riktigt läckert 



 
Electric Matthew says hello .
Framsidan på burken ser ut så här




Baksidan med lite info om ölen 
å lite till 




Lite reklam på sitt sätt.





Burken + upphälld Öl 





Omslaget till Iron Maidens debut. 
klassiker 







När Roger Malvatrix lade upp i slutet av Mars i år att Iron Maiden skall släppa 2 nya ölsorter i samarbete med Nils Oscar så blev jag väldigt förvånad men även eld och lågor
för detta måste jag bara skaffa tänkte jag eftersom jag redan har bloggat om Tropper Ölen.


Det blev den nya Alkoholfria sorten att prova Running Free på 0,4 %.
som dessvärre bara kommer att sälja på alla Coop Forum butiker är i Sverige.
Då gäller det de stora butikerna å inte de små men det finns här i Stan ett litet Coop forum
men då fick jag be dem att beställa in den i deras sortiment men det dröjde en vecka innan den skulle komma fram. Men det blev till slut 2 burkar med Running Free på 0,4 %. Priset ligger på 25 kr st.




Enligt Nils Oscars Hemsida så är Running Free en ””alkoholfri gyllene lager som är torrhumlad med Cascade, Citra och Motueka. En uppfriskande men ändå karaktärsfull öl, trots att den är alkoholfri, som är framtagen tillsammans med Iron Maiden i samarbete med Bruce Dickinson och Nils Oscar.”.

Ölen ligger i en pantburk som är väldigt läcker i sig när man ser Eddie som på omslaget till deras debutskiva, Som för övrigt är ett av mina favoritalbum. Men det vet ni redan om.

När man öppnar ölen å häller upp den så känns det en lite söt doft av apelsin eller något uppfriskande doft. Den är väl kanske lite väl lättdrucken men fungerar även litet törstsläckande. jag gillar även eftersmaken i munnen av ölen.  Den känns verkligen som ett litet lyft för Iron Maiden som verkligen gillar båden fansen & att dricka öl. Ölen är kanske lite lättdrucken på sitt sätt. Men den passar till maten & att njutas av en sommarkväll eller en vanlig kväll.
Jävigt fin för att vara alkoholfri men samtidigt så kommer nog en del säga att den är väldigt lättdrucken för att vara en gyllene lager.

Rekommenderas varmt till alla Hårdrockare som gärna vill prova ett alkoholfritt alternativ till Starköl. Up The Irons 





Betyg 4/5 

Kommentarer