Musik på CD : Korsdrag - Inte Riktigt Likadan 2022

 
Omslaget till CD:n



Uppviket + CD:n 




CD:n 



Musiker 

Anders Mossberg - Bas
Jörgen Tusling - Trummor
Håkan Fransson - Sång & Elgitarr

Låtlista på CD:n

Varför är Det Motvind?
Vinträdet
Materialistrock
Jag Mår Bra
Jesus älskar Dig
Vad Betyder Jesus För Dig?
Om Du Bara Visste
Jesus Tar Hand Om Mig
Tänker man efter
Radikala lösningen
Ada Cadaba
Svensson
Bränn Alla Broar
Inte Riktigt Likadan

Skivan innehåller 14 låtar å är ca 50 min lång


Korsdrag är ett band som har funnits sedan 1974, sedan så har bandet haft en del medlemmar som kommit å gått. Men på denna skiva om jag fattar rätt så är det
Anders Mossberg på Bas
Jörgen Tusling på Trummor

 
Håkan Fransson på Sång & Elgitarr

Bandet spelade en hel å gick även in i studion å spelade in 14 låtar. Bandet hade sin avskedskonsert de 23/02- 2022. I samband med det så släpptes även skivan som de spelade in 1993

Missade deras avskedskonsert så jag frågade ifall det gick att köpa ett ex av skivan.
100 kr att swisha in till Sångaren så låg den i brevlådan till slut å jag skall inte klaga 

Korsdrag spelar en Bluesfunkig musik med Jesusmusikfaktor för att citera bandet.
Det säger en hel del om bandet å musiken.

Konstigt är skivan inspelad 1993 men den skulle kunna vara inspelad under 70- 80 talet.
Soundet svänger rejält å texterna också. Även för att det kan bli lite tjatigt om Jesus för en del lyssnare. Men budskapet har hållit i 2.000 år å det kommer nog hålla i många år till.
Skivan innehåller en del solon å annars är det bara ett härligt driv å ös som Blues skall vara.

Sedan så finns det ett par guldkorn Varför Är Det Motvind , Jag Mår Bra som är nästan lite åt punkhållet, & Bränn Alla Broar (En Pelle Karlsson cover) som blir lite mer Bluesig å svängning.


Så för att vara en skiva som har spelats in 1993 så var det verkligen på
tiden att denna skiva kom ut. 


Kanske slår den Frälst! A Selection Of Swedish Christian Grooves 1969-1979 skivan
som kom ut i början av året. 


Inte Riktigt Likadan är en pärla som växer för varje genomlyssning
Tråkigt bara att bandet har lagt av men de slutar verkligen med flaggan i topp 







Betyg 3/5

Kommentarer