LP - Skivor : Dag Vag - Palsternacka 1980

Omslaget till skivan 
Klassiker 

Baksidan med låtlista 



Dagbok Bild 1



Dagbok Bild 2



Dagbok Bild 3



Skivpåsen bild 1 



Skivpåsen bild 2



LP:n är svart 



Etiketten 



Musiker 


Lennart Odeltorp (Tage Z Dirty) – Trummor, Körsång
Per Odeltorp (Stig Vig) – basgitarr, Sång
Johan Zachrisson (Zilverzurfarn) – Gitarr & Sång
Kenny Håkansson (Beno Zeno) – Gitarr & Sång



Låtlista

A-Sidan 

Musik
Rulla På
Låt Det Komma Ut
Vaskarubli
Jag Har Drömt

B-Sidan 

Samma Sak
Lång Väg
Tom
II D
Palstersnack


Skivan är

Enligt Beno Zeno kommer albumets namn från hans uttalande om att i vildmarken
(Koppom) äter de bara palsternackor.

Rykten säjer att bladen på den avbildade palsternackan ska likna marijuana blad. Du som sett blasten på ett palsternacka samt vet hur en marijuana planta ser ut ser dock att detta inte alls stämmer.


Nu skall vi tillbaka till skoltiden när man gick på folkhögskola. 2009 – 2011.
Här fick jag verkligen utforska musik som man inte hade hört talas om
Dag Vag var ett av de banden, Även om man redan hade hört Fattiga & Rika, Popoppitopp
Dag Vag var en av de stora upptäckterna å jag lyckades med att se bandet 2 gånger under 2009
Jazz & Blues festivalen i Linköping & Scenbuddism spelningen på Skandiateatern Norrköping
Dag Vag blev en del av min värld å även den av min själv på sitt sätt.


Dessvärre har jag inte kvar CD-utgåvorna av Dag Vag s musik
De blev sönderspelade å repiga Har tappat räkningen sedan jag har lyssnat sönder
Dag Vag , Scenbuddism , Palsternacka, 7 lyckliga Elefanter & Almanacka, Helq , Halleluja & Kackerlacka

Men även Nattmackan som kom för några år sedan. Nattmacka är Dag Vags sista skiva å det är ett bevis på att Dag Vag Rockade in i det sista


Men nu finns äntligen Palsternacka i samlingen.
Dag Vag när det är som bäst, Palsternacka & Scenbuddism så har du deras bästa skivor
Almanacka & Nattmacka är god nr 3

Skivan är väl ett stort nostalgiskt värde å det är väl en klassiker
Folk som har hört den vet vad jag talar om å har ni inte hört den så ge den en chans 

Det känns fortfarande lite sorgligt att Stig Vig gick bort för tidigt
Stig Vig är död men Dag Vag lever vidare 





Betyg 5/5 

Kommentarer