LP - Skivor : Crobot - Motherbrain 2019


Omslaget till LP:n


Baksidan med låtlistan


Textblad 


Info m.m.


Skivpåsen är svart 


LP:n är lila & marmor färgad 


Etiketten 




Lapp på Omslaget 


LP:n till vänster
CD-Promo till höger 



 Musiker 

Brandon Yeagley – Sång & Munspel
Chris Bishop – Gitarrer & Sång
James Lascu – Bas
Dan Ryan – Trummor


Låtlista

A-Sidan


Burn
Keep Me Down
Drown
Low Life
Alpha Dawg
Stoning The Devil

B-Sidan

Gasoline
Destroyer
Blackout
Afterlife
The Hive


Limiterad 180 g lila vinyl




Denna skiva har jag varit sugen på länge. Bara omslaget ger Stoner vibbar å jag tänkte dock att jag hade sett det tidigare men jag visste inte riktigt var. Sedan när Bengans har den på rea för 150 kr så var det
bara att slå till å hugga den. Så det är väl ett chansköp på vinst och förlust. Dock verkar den vara
både Stoner , funk " Motherbrain " består av 11 spår, där varje låt har sin egen fantastiska smak. Anmärkningsvärda låtar på albumet är " Alpha Dawg " som är 3 minuter 50 sekunder av ren CROBOT när den är som bäst, med texter som Stoning The Devil " är ett långsammare spår, vilket är lätt på örat och mycket smittsam med grymma instrumentala partier, och är en av de låtar du kan lyssna på på repeat.

Ett annat anmärkningsvärt spår är " Destroyer ", som med en längd på 3 minuter och 55 sekunder är ett spår värt att höja volymen full på din stereo! Låten inleds med ett smidigt gitarriff, innan den får sällskap av trummor och sång för att få en optimistisk låt i jämn takt.


Motherbrain  är en energisk, välmixad  skiva. Albumets pärlor lyser absolut, skriker av potential och lovar att Crobot fortfarande är ett band att hålla ett öga på. Jag är ett fan av den mörka och gryniga tonen som Motherbrain har, och jag hoppas att den kommer att förverkligas bättre i framtida släpp.
Ser fram emot ny musik med bandet som jag hoppas kommer snart. 


Ge skivan en chans å gillar du Stoner så är denna ett måste








Betyg 3/5 

Kommentarer