Musik på Spotify : Halva Mänskligheten - Flocken Är Snäll 2018


Omslaget till EP:n

 



Musiker

Sara Sjöblom - Sång
Johan Sandberg - Gitarr
Erik Ullvin - Trummor
Håkan Eklund - Bas



Låtlista på EP:n



1. Högprestera!
2.Tasmanska Tigrar
3.Svartsyn
4. Trilla Från Berget
5. Havet Är Här

EP:n innehåller 5 spår å är ca 17 min lång.




Jag fick ett tips av en Håkan Eklund att jag skulle ta och kolla in hans band
Halva Mänskligheten, som spelar en sorts Nyprogg eller Nypunk.
Bandet har släppt ett album & ett par singlar sedan de bildades 2015




Bandet & Kompisgänget






För att vara en EP så känns det som att Flocken Är Snäll som kom ut 2018
skulle kunna ha gets ut på 70 talet å även kännas fräsch fortfarande. 

Denna gång så har bandet speddat upp lite på sitt sätt.
Nu blir det Punk med lite inslag av Stoner. 


Flocken Är Snäll är en EP som bara går på i 100 knyck men som ändå växer å tar lite tid att uppskatta mer och mer. Skivan växlar tempo lite å utan att bli seg å tråkig så kommer det ändå
att vara en EP som jag önskar att den kunde vara lite längre.
Tasmanska Tigrar är även det en låt som borde lyftas fram mer å mer. Kanske en låt att spelas på Radio.
Sista låten Havet Är Här borde passa som Soundtrack till hela pandemiåret tror jag.
Vi ser ljuset i tunneln nu snart äntligen säger jag bara

Kanske är detta den skiva jag verkligen ser fram emot att skaffa när den kommer ut på CD eller LP.
Hoppas kan man alltid men om det bli av det vet man ju aldrig.






Betyg 3/5  

Kommentarer