Musik på Spotify : Halva Männskligheten - Din Ovän Är Du EP 2016


Omslaget till EP:n






Musiker

Sara Sjöblom - Sång
Johan Sandberg - Gitarr
Erik Ullvin - Trummor
Håkan Eklund - Bas


Låtlista på EP:n

1. Bitterpunk
2. Skälvandet
3. Rundgång
4. Vissen ros (Socialdemokrat)
5. Vi börjar om


EP:n består av 5 låtar å är ca 18 Min lång


Jag fick ett tips av en Håkan Eklund att jag skulle ta och kolla in hans band
Halva Mänskligheten, som spelar en sorts Nyprogg eller Nypunk.
Bandet har släppt ett album & ett par singlar sedan de bildades 2015



Bandet och kompisgänget



Halva Mänskligheten är dock ett band som bara har släppt sin musik på Spotify.

Nu är det dags för deras EP Din Ovän Är Du som kom ut 2016

Denna gång så har bandet tagit ut svängarna lite mera å spelar lite Stonerrock eller Retro Progg.
Bandets låtar börjar bli lite längre å även lite tyngre Mellan 2 & 4 min långa
Det är inget problem eller så Det ger lite mera å jag undrar om inte soundet har blivit lite mera skitigare men även starkare å bättre.


Bandet överraskar mig med Rundgång som är en härlig och avskalad ballad
som bara får mig att gapa å även bli helt tagen.

Även den utsökta dräparen mot Socialdemokraterna som verkligen sitter som en smäll.
Vilsen Ros kommer nog bli en hitt när det är val igen å de som känner att S har spelat ut sin roll eller när människorna har tappat tron på Socialdemokratin.


Kanske är detta den skiva jag verkligen ser fram emot att skaffa när den kommer ut på CD eller LP.
Hoppas kan man alltid men om det bli av det vet man ju aldrig.




Betyg 4/5 

Kommentarer