Musik på Spotify : Halva Männskligheten - Halva Mänskligheten 2015


Omslaget ser ut så här






Musiker

Sara Sjöblom - Sång
Johan Sandberg - Gitarr
Erik Ullvin - Trummor
Håkan Eklund - Bas



Låtlista


1 En Bit Av Sverige
2 Fläckar Av Mig Här Och Där
3 Den Sista Världen
4 Fatta!
5 Jag Vet Inte Men Jag Säger Vad Jag Tror
6 Stressvisa
7 Under Röd Stjärna
8 Missunnsamma Själar
9 Kvinnan Är Stark
10 Hem
11 Eldhärjad

Skivan innehåller 11 låtar å är ca 33 min lång.


Jag fick ett tips av en Håkan Eklund att jag skulle ta och kolla in hans band
Halva Mänskligheten, som spelar en sorts Nyprogg eller Nypunk.
Bandet har släppt ett album & ett par singlar sedan de bildades 2015


Bandet och kompisgänget 




Halva Mänskligheten är dock ett band som bara har släppt sin musik på Spotify.
Deras debutskiva finns på Discogs som en CDR. Utgiven på Bombskivor.
Vilket är lite synd men det är väl svårt när man inte har något skivbolag eller så i ryggen

När man lyssnar på musiken så är det punk men ändå inte. Så vad skall man kalla Nyprogg
eller Prog punk. Själv så skulle jag nog säga att det är både Progg & Punk.
Retro Progg kanske låter lite bättre. Men jag får väldigt mycket Förr vibbar av bandet.


Texterna är väldigt igenkännande här behandlas allt ifrån fyllon på parken till avundsjuka själar å bara låten FATTA! Kommer nog alltid vara aktuell. Ett viktigt inlägg i att ett NEJ är ett NEJ oavsett vad kvinnorna säger så är ett Nej NEJ.
En av plattans starkaste låtar   


Tycker att detta band borde få lite mera uppmärksamhet å förhoppningsvis kommer att få ge ut mera av sin musik. En liten pärla som fler borde upptäcka. Även som låtarna är lite för korta på sitt sätt. 
Det är mellan 1-4 min men det är inget fel med det. 

Bandet har en liten Skitig å rå Ljudmatta som får musiken att gripa tag i en å bara känna att vi finns här också å Tänk på oss. Se oss Hör oss.  Ge skivan en chans å jag hoppas att du kommer att gilla dem.
Själv så går den varm ett tag till. 










Betyg 3/5

Kommentarer