LP - Skivor : Staffan Westerberg & Thomas Wiehe - Vilse I Pannkakan 1975


Omslaget till LP:n


Baksidan med låtlista + Staffan 




Texthäfte Bild 1 


Texthäfte Bild 2


Texthäfte Bild 3


Texthäfte Bild 4


Texthäfte Bild 5


Skivpåsen är vit 


LP:n är svart 


Etiketten 


Vinylen till vänster 
DVD:n till höger





Musiker

Staffan Westerberg - Berättare 
Kristina Karlin (senare Kamnert) - Vilja
Tommy Nilson - Vilse  
Thomas Wiehe - Sång & Gitarr
Mats Glenngård - Fiol




Låtlista


A-Sidan



Har Du Sett På Pannkakan 
Nu Dillar Han Med Maten 
I Så Fall Blir Jag Gla'
En Dag Så Gick Du Vilse
Visan Om Gallileo
Bajspladaskan



B-Sidan

Otroligt Roligt
Jorden Är Platt Som En Pannkaka
Om Du Går Till Världens Kant
Det Finns En Kant
Sjöns Musik
Akta Dig För Sprutan
Avskedsdans



Skivan är ca 51 min lång 


Nu blir det nog en skiva jag har letat efter länge trots att jag redan har den på DVD.
Men det är en kultklassiker som alla har nog en relation till. Det värsta eller bästa som 70 – Talet har gett oss. Vilse I Pannkakan Ja det stämmer. Putt Putt Putt så kommer nog en del känna igen sig.


Men vi tar det från början. Det var så att huvudbiblioteket här i Linköping hade den skivan på CD.
DVD:n hade jag redan köpt några år tidigare så den fanns redan i filmsamlingen.

Men jag hade gärna velat ha skivan som sagt så det blev att jaga den lite överallt. Visste att den fanns på CD som sagt. Å det kvittade vilken utgåva det var om det var på CD eller LP.  Barnmusik har jag alltid varit intresserad av på alla sätt. Så det blev som sagt en del letande å kolla runt.
Men jag fick inget napp så det blev att låna den å lyssna ifall det var någon skillnad på DVD:n å ifall det finns något mera.


Men det var samma musik å berättelse. Så det blev att med tiden jaga rätt på den antingen på LP eller på CD. Så efter ett par år så lyckade jag nu äntligen få tag på ett ex lite knastrigt men ändå rätt
så fullt spelbart. Så nu till slut så blev det att äntligen få tag på ett exemplar av skivan.

Äntligen blir det att återse Storpotäten, Vilse , Vilja å några till. 







Detta är väl nog mina favorit barnskivor från 70- talet 
Vilse I Pannkakan , Goda Goda (Även om Goda Goda kom ut 1969)
Nationalteatern Kåldolmar & Kalsipper
Nynningen - Anakonda & Andra Låtar 


 
Det är väl kult så det skriker om det. Men en del älskar den å en del hatar Vilse I Pannkakan
Den har verkligen allt å den finns på Spotify så vill ni så lyssna på bara 






Betyg 5/5 

Kommentarer