Musik på CD : Razor Attack - Poison From Within 2021


Omslaget till CD:n 


Baksidan med låtlista & info om bandet


CD:n




 Musiker 


Niklas Johansson - Bas & Gitarr
Oscar Rask - Trummor & Keyboards
Antos Savolainen - Gitarr
Tommy Hedin - Gitarr & Sång
Andy Ullstrand - Sång


Låtlista CD:n

1 Poison From Within
2 The Quest
3 Endless Dreams
4 Three More Years
5 The World Is On Fire


CD - utgåvan är limiterad i 50 exemplar. 
skivan är 26 min lång 


Nu har det kommit Razor Attack s debut skiva. Jag skriver att det är en

Ja jag skriver debutskiva. Det känns verkligen som det.
Även om bandet skriver att det är deras debut EP.


Samtidigt så är det inga oerfarna musiker som jobbar i detta band.
Bassisten Niklas Johansson har spelat med gruppen Eldfader (å är för övrigt en av mina bästa vänner) 
Trummisen Oscar Rask har ett förflutet i gruppen Black Steam & har även ett soloprojekt Since The Death som är Kristen Black Metal.
Tommy Hedin har varit med Since The Death som gästmusiker.
 Andy Ullstrand & Antos Savolainen debuterar med detta band 


Bandet har spelat i ca ett år har även hunnit med att spela in ett par covers å även
medverkat i Livekarusellen 2021 i Linköping å även spelat på Bomber Bar i Motala.
Så det var väl äntligen dags för bandet att gå in i studion å spela in skivan.
Den kom ut den 16 december 2021 så det var bara att lägga en beställning direkt.



 

CD:n till vänster 
Bloggaren i mitten 
Bassisten Niklas Johansson till vänster
Tack för leveransen 



Gillar man Heavy Metal, Power Metal & Progressive Metal så kommer ni att bli förvånade.
Skivan flyter på å allt bara sitter. Det finns en del låtar som sticker ut måste jag säga.
Även om hela skivan lyfter ett par snäpp och det skulle inte förvåna mig ifall en del låtar
kommer att lyfta mera live. Detta är en liten pärla som kommer att växa för varje genomlyssning.

Bandet har inget att skämmas för eller så. Samtidigt så hoppas jag att flera kommer få upp ögonen för detta band. De förtjänar lite mera uppmärksamhet.

Sedan har vi det där klassiska diskussionen ifall skivan är för kort eller inte.
Det känns som att det kunde klämma in ett par låtar till. Å finns det inte mera material
så kunde de ha lagt in ett par covers som de har lagt upp på Yotube. Men det kanske kommer.


Skivan har gått varm ett antal dagar jag gillar det jag hört å jag ser fram emot nästa skiva.
Ett värdigt avslut på 2021.




 





Betyg 4/5

Kommentarer