LP - Skivor : Skraeckoedlan - Äppelträdet - 10th Anniversary Edition 2021


Omslaget till denna skiva 


Baksidan med låtlista 


Textbladet bild 1 


Textbladet bild 2 


Skivpåsen är vit 


Skivan är läckert Clear 


Etiketten 




Min samling av Äppelträdet. Men jag klagar inte 






Musiker

Robert Lamu - Sång - Gitarr
Henrik Grüttner - Gitarr - Kör Sång
Tim Ångström - Bas - Kör Sång
Martin Larsson - Trummor - Kör sång



Låtlista


Världarnas Fall
Arise, the Sun
Chronos
Äppelträdet
Haven


B-Sidan

Kilizard
Universe
Cactus
Fågelsång
Rokh



Nypress med Clear Vinyl
Limiterad i 500 ex


OBS En SVENSK VERSION AV ÄPPELTRÄDET 




Jag vet att jag allaredan har ett ex av denna skiva
Men jag älskar den så det blev tvunget till att ha Nypressen med

Stonerrock är ibland väldigt svårt för vissa att lyssna på. Själv så älskar jag det , har tack vare Äppleträdet börjat upptäcka mera av den varan. Jag vet inte varför jag alltid kommer att älska Äppleträdet. Feta riff härliga texter och ett band som bara kommer att komma framåt.


Själv så kan jag knappt vänta. Vad finns det mera att säga om Skraeckoedlan. Köp deras skivor och låt dig sakta flyta bort till ett land som bara väntar på dig och ligg och njut av det Äppelträd som finns där. Även om det kan vara lite deppigt och tråkigt. Äppelträdet finns där för dig.

Kalas platta som ni alla redan vet och har ni inte denna vare sig på CD eller LP så ut med er och
köp / lägg en beställning på nätet eller i skivaffären. Tro mig ni kommer inte att ångra er.

Plattan är ca 43 Min och det känns nästan som att det är för lite.
Men plattan blir på något sätt aldrig tråkig eller seg. Allt bara flyter och det är mäktigt och härligt.
Samtidigt så undrar man varför dom blandar Svenska & Engelska Texter.
Själv så tycker jag att musiken skall ha svenskt text eftersom det passa mera musiken.

SÅ lät det när skivan kom upp på bloggen för några år sedan
Så nu är det dags att ta om skivan igen fast med ett nytt omslag och med en ny färg på skivan

Det är lika magiskt då som nu fast mycket bättre känns det Ett riktigt kärt och bra återseende på en skiva jag alltid kommer att hålla högt i många många år.

Å Grattis till 10 år jubiléet 









Betyg 4/5 

Kommentarer