LP - Skivor : Eleine - Eleine 2015/2021

Omslaget till LP:n



Baksidan med låtlista 


Skivpåsen bild 1 


Skivpåsen bild 2 


Skivan är läckert Guld / Splatter färgad 


Etiketten 


Skivbolaget 


Liten lapp på omslaget 


Samlingen växer sakta men säkert
Saknar bara deras andra skiva så har jag alla släpp 






Musiker



Andreas Mårtensson - Bas
David Eriksson - Trummor
Rikard Ekberg - Gitarr , Sång & Growl
Sebastian Berglund - Keyboards
Eleine -Sång



A-Sidan

Land Beyond Sanity
Destiny
Gathering Storm
Devotion


B-Sidan

Turn To Dust
Glimpse Of Hope
A Sin
Death Incarnate 



Nyutgåva av bandets debutskiva som kom ut 2015.
Skivan är ca 32 min lång




Vi fortsätter med skivorna i samlingen. Denna gång är det dags för bandet Eleine har släppt sin debutskiva på vinyl för första gången och jag har varit nyfiken på hur bandet lät innan de har släppt det material som redan finns i samlingen. 



Detta är vad som finns i samlingen numera.
Saknar bara deras andra skiva så har jag allt.



Debutskivan är lite blandad vissa stunder. Men det är ändå rätt bra ändå.
Kanske kommer den inte upp till deras senaste skiva men bandet visar ändå vara en god bit på väg
dit ändå. Bandet överraskar mig rejält måste jag säga för att vara en debut.
Även om det finns lite svaga spår vissa stunder så undrar man även lite hur det
skulle vara att se bandet live, Det verkar vara en upplevelse i sig vad jag har hört av vänner och bekanta.

Skivan kommer att växa men ändå är det något som saknas. Den är bra för att vara en
debutskiva men den kommer inte högre än vad den redan gör.
Men samtidigt så är det en värdig början på ett band som hela tiden utvecklas och
växer sig starkare istället. 












Betyg 3/5 

Kommentarer