Musik på CD : Trettioåriga Kriget - Till Horisonten 2021


Omslaget till CD:n 


Baksidan med låtlista 


Uppviket till digipacken 


Uppviket + CD:n 


CD:n 


Mellotronen loggan finns alltid med. 
Alltid lika läcker 






Musiker

Robert Zima - Sång
Stefan Fredin - Bas , Gitarr & Sång
Dag Lundquist - Trummor , violin & Kör
Christer Åkerberg - El & akustiska Gitarrer
Mats Lindberg - Keyboards





Låtlista

Intro
In Memoriam
Tidigt (Early)
Staden (The City)
Till En Vän (To A Friend)
En Gång (Once)
Brevet (The Letter)
Vägen Till Horisonten (The Road To The Horizon)
Till Horisonten (To The Horizon)


CD:n är ca 47 min lång




Jag kan inte riktigt fatta det att det kommer nytt material med Trettioåriga Kriget igen.
Deras senaste skiva kom ut 2016

 
Trodde först att de hade lagt av numera. Men tänk så fel jag hade å det är jag glad över.
Men nu är det dags att lyssna på deras senaste giv å bandet har ändrat lite sound.
Det har blivit lite mera Rockigare eller något starkare. Men vilken utveckling har det gått för bandet. Det är inget negativt snarare tvärtom utan bandet ger oss deras starkaste album på många år.


Texterna är sig lika med en hel del poesi och även intryck & abstrakta saker.
låtarna är mellan 1-13 min långa men det är helt ok eftersom det flyter ihop till en enda lång låt.
Men bandet tar verkligen ut svängarna rejält och jag kan bara blunda och njuta av allt som kommer 
ut högtalarna. Musik har aldig varit så vacker & rockig på samma gång
Men även en del Blues vibbar blev det också å det är bara ett stort plus i kanten


Men det blir inte segt eller tråkigt. Det blir bara som Trettioåriga Kriget kan skriva
och även spela sådan musik som passar perfekt. Hoppas att bandet ger sig ut på turné med det nya materialet snart.

Skivan kommer verkligen garanterat att sprida dessa lockdown -blues under detta pandemi år 2021.
Trettioåriga Kriget verkar ha lättat in i en femårig släppcykel. Skivan var verkligen väl värd sin väntan
Jag hoppas att vi inte behöver vänta så länge på mer från detta underbara band.











Betyg 4,5/5 

Kommentarer