Musik på CD : Helloween - Helloween 2021

 


Omslaget till CD:n


Baksidan med låtlista 


Riktigt läckert omslag 



Booklett 


CD:n




Liten lapp på omslaget 



Skyfall singeln till vänster 
Helloween  albumet till höger








Musiker



Michael Kiske – Sång
Andi Deris – – Sång
Kai Hansen – – Sång & Gitarr
Michael Weikath – Gitarr
Sascha Gerstner – Gitarr
Markus Grosskopf – Bas
Daniel Löble – Trummor






Låtlista


CD 1


Out For The Glory
Fear Of The Fallen
Best Time
Mass Pollution
Angels
Rise Without Chains
Indestructible
Robot King
yanide
Down In The Dumps
Orbit
Skyfall


(Bonus Tracks) CD 2


Golden Times
Save My Hide


2 CD -album utgivna i en Digibook, vars sidor är bundna med lim mellan fram- och baksidan.




Helloween är ett band som jag inte riktigt vet vad jag skall tycka om vissa stunder.
Skivorna Keeper Of The Seven Keys, 1 & 2 är riktiga klassiker. å jag har även Walls Of Jericho i CD hyllan. Även om jag inte lyssnar så mycket på den.  Å singeln Skyfall har jag redan bloggat om
Annars så har bandet gått mig förbi skall jag erkänna direkt, Men som den hårdrockare jag är 
När Helloween meddelade att de återförenats med Michael Kiske och Kai Hansen för en turné var vi många som jublade högt då det varit en ouppnåbar dröm under så många år

Personligen hade jag väldigt höga förväntningar redan från första början. Med Kai Hansen och Michael Kiske tillbaka i bandet gick det bara inte att ha något annat. Förväntningarna blev större när låtarna ”Skyfall” (korta varianten på bara 7 minuter), ”Indestructible” och ”Fear Of The Fallen” släpptes. Tre klockrena låtar, i synnerhet den sistnämnda

Helloween senaste skiva är en nytänning som ändå inte riktigt håller vissa stunder. 
Även om Helloween en grymt trevlig platta att lyssna på så går det bara inte att vara besviken på Helloween anno 2021. Tvärtom skall jag säga efter ett antal omlyssningar. 

Skyfall kommer att bli en riktig live låt det är jag säker på.
Denna skiva kommer att slåss om ett par placeringar på årets lista 
Det är jag verkligen säker på. 






Betyg 4/5 

Kommentarer