Musik på CD : Shadows Of Paragon - Amendment 2021

 


Omslaget till CD:n




Baksidan med låtlista 


Booklett + CD


CD:n








Musiker 

Zharlie - Bas
Fredrik - Keyboards
Linus - Gitarrer
Arvid Borg - Trummor
David Rönnlund A.K.A Veracious - Sång




Låtlista CD:n



Amendment Of The Heart
The Shadow
Your New Identity
Mindblowing
The Oathkeeper 
Behind The Torn Veil
Silence The Cynic
Not By Domination 
Outnumber The Dark 
Faith In Being Forever Saved


Skivan är ca 46 min lång 
innehåller en 20 sidig booklett med texter och bilder 


Shadows Of Paragon är ett band jag har varit rätt så nyfiken på.





Första gången jag hörde talas om dem var i Metalbibeln som innehåller Nya Testamentet samt livsberättelser från hårdrockare som berättar om vad Gud och Bibeln betyder för dem.


Shadows of Paragon,fanns som sagt med å jag blev väldigt intresserad hur det låter.
Eftersom jag inte andvänder Paypal så fick det bli ett PM till bandet å fråga ifall de kunde skicka dem till mig å jag kunde betala med swish,

Efter ett par dagar så låg det ett litet kuvert med 2 CD-skivor


Through The Valley Within till vänster 2009
Amendment till höger som kom ut 2021




En liten lapp följde med också 





Shadows Of Paragon har äntligen släppt nytt efter 12 år som sagt å nu är det äntligen dags för deras nya skiva Amendment Tänk på att detta album släpps nästan 12 år efter Through the Valley Within. De har fortfarande ljudet, men de lade till lite mer kvalitet, och det blandas extremt bra.
Det är samma starka Unblack Metal som fortsätter att överaska mig å samtidigt så blir det bara
bättre och bättre

För det lyriska innehållet råder jag dig att köpa detta album läs häftet. De kommer från bibelstudier, och Ändring av hjärtat, till exempel, är en sång från en personlig erfarenhet. Ändring betyder något som framsteg, så det bygger på tillväxten i tron. Och om jag förstår att huvudtemat på det här albumet är på väg att inse det faktum att Gud visar oss sin rättfärdighet genom tro, och inte genom gärningar Filipperna 3: 9)


Hela skivan är en käftsmäll som kommer att golva er ordentligt.
Måste bara nämna den sista låten med sitt helt underbara pianospel på en Dödsmetalskiva
Utan tvekan kommer detta album att vara ett av mina favoriter i år.










Betyg 4/5

Kommentarer