Musik på CD : Shadows Of Paragon - Through The Valley Within 2009


Omslaget till digipacken 

Baksidan med låtlista 


Booklett + Band info


Booklett + CD 


CD:n





Musiker

Jörundr - Bas
Christoffer Johansson - Trummor
Linus - Gitarrer
Zharlie - Gitarrer
Karg - Sång


Låtlista CD:n


Parabellum
Repressed Experience
The Ocean Of Inane Thoughts
Fear Of Being Forever Lost
Fall Leaves 
Without A Veil Concealing My Sight
Darkness Fading
Silentium
A Tranquil Image Of A Wounded Child
In The Midst Of The Morbid Darkness
At War
Kyrie Eleison
Dawn Of Insight

Skivan är 48 min lång






Shadows Of Paragon är ett band jag har varit rätt så nyfiken på.




Första gången jag hörde talas om dem var i Metalbibeln som innehåller Nya Testamentet samt livsberättelser från hårdrockare som berättar om vad Gud och Bibeln betyder för dem.


Shadows of Paragon,fanns som sagt med å jag blev väldigt intresserad hur det låter.
Eftersom jag inte andvänder Paypal så fick det bli ett PM till bandet å fråga ifall de kunde skicka dem till mig å jag kunde betala med swish,

Efter ett par dagar så låg det ett litet kuvert med 2 CD-skivor


Through The Valley Within till vänster 2009
Amendment till höger som kom ut 2021




En liten lapp följde med också 




Shadows Of Paragon släppte deras demo 2004 pch en EP 2010.
Through The Valley Within är deras debutskiva som faktiskt håller rätt så hög klass fortfarande.
Shadows Of Paragon, en rasande kristen död/black metal -akt med före detta Inevitable End -trummisen Christoffer Johansson och Offerblod -sångaren Karg. 


Skivan har ett par år på nacken men den låter fortfarande lika fräsch efter ca 10 omlyssningar.
Ett favoritband numera måste jag säga. 

Through The Valley Within är lysande, fantastisk och full av talang.
Ge skivan en chans du kommer att gilla den. 

Stark Unblack Metal som får er att bli förvånade 
Vågar ni upptäcka ny musik som sticker ut å tar ut svängarna så kommer ni att uppskatta denna skiva











Betyg 4/5 

Kommentarer