Musik på CD : Krilloan - Stories Of Times Forgotten 2021

Omslaget till CD:n


Baksidan med låtlista 


Booklett + CD 


CD:n 


En liten lapp följde med denna utgåva 
Tusen tack Klas " Krilloan " Holmgren



Klas " Krilloan " Holmgren 








Musiker

Klas Holmgren – Gitarr

Brothers in Arms

Alex Vantrue – Sång
David Lanas – Trummor
Marco Toba – Bas
Steve Brockmann – Gitarr Solon
Jack Reynolds – Kör sång spår 1
Tomo O’Dell – Kör sång spår 1
Ferran Blazeborn – Kör sång spår 3
Mathew Corry – Kör sång spår 3

Låtlista CD:n


Into The Storm
Yggdrasil
Fireborn
Moonblade
Times Forgotten


En 5 låtars EP som är ca 21 min lång


Krilloan påverkas av band som Helloween , Gamma Ray och Blind Guardian
men med en egen identitet. Det är Power Metal direkt.

 
Här finns det inget att klaga på mer än att skivan är för kort.
Fortsätter det såhär med en fullängdare efter denna start kan jag bara säga att det blir
episkt, magiskt och sanslöst bra.

Det råder ingen tvekan om att uppfattningen av denna EP är en klassisk Power Metal , men med mer styrka menar jag inte att de klassiska banden inte har det, men de nya produktionerna ger den "kraften" till instrumenten som ger energi.

En utmärkt start från en uppfriskande energisk ny akt, förhoppningsvis är en
fullängdare inte långt borta

Jag vill ha mera av detta band å jag hoppas att de får ett genombrott med denna EP.
De förtjänar mera uppmärksamhet & detta kan nog vara en av årets bästa skivor skall jag erkänna. 
Hoppas att det finns mera material inspelat och att det kommer mera material med Krilloan  
Men det skall bli intressant när bandet skall ut på en Turné om det är genomförbart vill säga. 
Materialet kommer att lyftas högt. 





Betyg 5/5

Kommentarer