Musik på CD : Crimson Moonlight – Veil Of Remembrance 2005


Omslaget till CD:n


Baksidan med låtlista 


Booklett + CD:n








Musiker



Gustav Elowson - Trummor
Simon Rosén Pilgrim - Sång
Jani Stefanović - Gitarrer
Hubertus Liljegren - Gitarrer
Per Sundberg - Gitarrer
Erik Tordsson - Bas





Låtlista



Intimations Of Everlasting Constancy
Painful Mind Contradiction
Embraced By The Beauty Of Cold
The Echoes Of Thought
My Grief, My Remembrance
The Cold Grip Of Terror
Illusion Was True Beauty
Contemplations Along The Way
Reflections Upon The Distress And Agony Of Faith



Skivan är ca 44 min lång


Black metal har oftast varit en obehaglig genre för mig. Jag hatade det inte, men älskade det inte heller.
Fram till Crimson Moonlight.
Veil of Remembrance är förmodligen ett av mina favoritalbum där ute. Döden är upp till tio på detta album, en stor skillnad från deras tidigare album.

Bandet fortsätter att överraska med ett album som är från början till slut är ett hårt slag i ansiktet. Vansinnigt snabba blastbeats, tunga gitarrer och råa skrik och morl är i stort sett det här albumets Signum. Texterna är djupa och poetiska. Det är verkligen svårt att hitta några brister i det här albumet.

Det här albumet är minst sagt utmärkt. Jag njöt av varje sista sekund av spårtiden. Från de lyriska begreppen, till gitarrernas ständigt slipande brutalitet och trumman, Veil of Remembrance är det överlägset bästa arbetet som Crimson Moonlight gjort hittills. Musik och komposition är övertygande och gjort mycket bra.














Betyg 3/5

Kommentarer