Musik på CD : Crimson Moonlight – The Covenant Progress 2003


Omslaget till CD:n


Baksidan med låtlista 


Booklett + CD 


CD:n




 Musiker 


Per Sundberg- Gitarrer 
Gustav Elowson - Trummor
Simon "Pilgrim" Rosén - Sång
Hubertus Liljegren - Bas & Sång
Petter Stenmarker - Gitarrer & Acustiska Gitarrer


Låtlista



Mist Of The Spiritual Dimension
The Pilgrimage
Path Of Pain
Thy Wilderness
Eternal Emperor
A Painting In Dark
Eyes Of Beauty
A Thorn In My Heart
The Covenant

Skivan är ca 51 min lång



Crimson Moonlight är ett kristet black metal -band som spelar en stil som låter mycket som en blandning mellan Dimmu Borgir och Dissection.

Crimson Moonlights budskap är ett av uthållighet och hopp som råder genom mörka tider - ett budskap som matchar musikens ljud och inte blir lika dumt i sitt sammanhang, men också helt kompromisslöst, eftersom det inte bara var fixat ihop så att det skulle matcha bandets ljud bara för att bara skrapa det som att det fortfarande är ett kristet budskap, men ändå behålla det precis som bandet ville att deras lyriska hållning skulle vara. igen, bara för att passa in i "äkta" black metal.


Detta är helt enkelt ett mycket gediget, mycket välskrivet album som jag helt enkelt inte kan klaga på, som i princip rekommenderas till allmänna metalfans

Även om jag inte är så förtjust i sådan här musik så måste jag säga att det ändå tilltalar mig.
Det är tungt starkt malande av Trummor , Bas , Sång & härliga Gitarrriff som slår mig med häpnad.







Betyg 3/5 

Kommentarer