LP - Skivor : Leviticus - The Strongest Power 1985

 


Omslaget till LP:n
Deborah & Barak


Baksidan med låtlista + Bandet 


Skivpåsen är vit 



LP:n är svart 


Etiketten A-Sidan




Etiketten B-Sidan






Samlingen än så länge

 Leviticus - Jag Skall Segra 1983
Leviticus - I Shall Conquer 1984
Leviticus - The Strongest Power 1985
Leviticus - 35 Years Anniversary - In His Service Box 2016
Leviticus - The Best Of 1994




Musiker

Björn Stigsson - Gitarrer ,Synthesizers, Bas & Orgel
Hakan Andersson - Sång , Bas & Synthesizers
Kjell Andersson - Trummor & Percussion


Låtlista


A-Sidan

The Winner
Deborah And Barak
On The Rocks
King Of Kings
Stay With Us


B-Sidan

I Got Power
Look Around
I Love You 
A New Day
Light For The World



Skivan är 43 min lång.




Leviticus har blivit en trio med denna skiva.
Men är det något fel med det? Tror inte det 


Kanske är detta ett av deras starkaste album eller det svagaste.

Skivan är en liten bortglömd pärla för en del hårdrockare å jag hoppas att flera kan komma att upptäcka 
Den är inte lika stark som I Shall Conquer.  Men den är inte dålig heller 
men ljudet måste höjas lite extra för att man ska kunna lyssna på skivan.

Det är lite svårt att avgöra måste jag säga. Dock är skivan lite dåligt mixad eller så är det fel på mina högtalare. 

Men jag skall inte klaga ändå 






Betyg 3/5

Kommentarer