LP - Skivor : Leviticus - I Shall Conquer 1984


Omslaget till LP:n


Baksidan med låtlista 

Skivpåsen har ett Bibelord från Johannes Kap 12 Vers 46
Jag är ljuset som har kommit hit i världen för att
ingen som tror på mig skall bli kvar i mörkret.  



Skivpåsen med låtexterna



LP:n är svart 



Etiketten 




Skivan finns även utgiven med detta omslag.
Dock ser detta mycket snyggare å bättre ut än orginalomslaget 





Musiker

Håkan Andersson - Sång , Bas & Synthesizers
Björn Stigsson - Elgitarr Synthesizers & Sång
Kjell Andersson - Trummor & Percussion



Låtlista


A-Sidan

I Shall Conquer
Let Me Fight
He's My Life
Doubt
Action More Than Words


B-Sidan
 
All Is Calm
Day By Day
Strive Forwards
Ps 23




Engelska utgåvan av Leviticus skivan  Jag Skall Segra

Kanske är den lite starkare än debut EP:n men det beror på lite hur man räknar på sitt eget sätt.

Skivan är ändå en liten pärla med härlig Heavy Metal och Prog, nästan lite Progmetal på sitt eget sätt kanske.
Men slagkraftiga Kristna texter så är det ändå en pärla som jag placerar med Jerusalems skivor.
Det är tungt malande 80 tals rock å jag bara älskar det. Bättre än så här kan det inte bli på sitt eget sätt. Ett gitarrsolo och ett annat trumsolo ibland är inte dumt måste jag säga å det blir inte segt eller tråkigt eftersom det flyter på bra. En skiva att spela många gånger och det finns alltid något nytt att upptäcka,

Det är en blandning av både Progmetal och AOR ballader kan jag hålla med om och att för vissa så kan det blir lite för tjatigt amed de Kristna texterna men ni som inte har problem med det så är bara att lyssna och bara njuta. Ni som har ett öppet sinne så kommer ni att gilla denna skiva var så säkra.

Medan I Shall Conquer hålls tillbaka av ett lågbudgetproduktionsjobb och en skakig sångprestanda, gör albumet ett bra jobb med att lyfta fram bandets högsta klassmusik och väl avrundade låtskrivande färdigheter. Medan "Doubt" och "All Is Calm" är albumens två starkaste låtar, håller den drivande hårda rocken från "I Shall Conquer", "Let Me Fight" och "He's My Life" lika bra.

Sången hörs lite dåligt men man får väl hoppas att de kommer en ommastring med tiden.
Leviticus firar 40 år som band detta år. 






Dock hade jag ju redan den svenska versionen av denna skiva
Leviticus - Jag skall segra till Vänster
Leviticus - I Shall Conquer till höger 







Betyg 4/5

Kommentarer