LP - Skivor : Björn Stigsson - Together With Friends 1987 / 2021


Omslaget till LP:n


Baksidan med låtlista + Bandet 

Textbladet bild 1


Hela bandet + Textbladet bild 2


Hela gänget är samlat 

Skivpåsen är svart 


LP:n är Gråfärgad


Etiketten A-Sidan


Etiketten B-Sidan


En liten klisterlapp


Skivbolagets logga 









Musiker

Björn Stigsson - Elgitarrer
Sonny Larsson - Sång
Peo Pettersson - Sång
Tina Spängberg - Sång
Danne Tibell - Keyboards
Dan Fernstrőm - Keyboards
Håkan Andersson - Bas
Kjell Andersson - Trummor


Gästmusiker
Harry Kay (Från Shotgun Messiah) - Gitarrer 
Hakan Horling - Saxofon





A-Sidan

Free
Come On
Lovin' My Woman
I'm Gonna Rock
It's Alright
Way Of Living


B-Sidan

 
Stand Up
Come Together
Majestic In Power
King Of Glory
Here It Comes
I'm Free



Limiterad utgåva i 200 exemplar.180 gram vinyl.
Varje vinyl varierar i färg. Ursprungligen släpptes 1987 på Royal Music.




Detta är vad jag har med Björn Stigsson i samlingen
 Björn Stigsson - Together With Friends  LP:n
 Björn Stigsson - Together With Friends  CD
 Björn Stigsson - A New Beginning  CD




Björn Stigsson är väl inte ett obekant namn här på bloggen måste jag väl erkänna.
Björn har Grundat & spelat med Leviticus & XT som jag har bloggat om tidigare.
1989 kom hans soloskiva ut Together With Friends å skivan har varit svår att få tag på,


Jag har länge varit nyfiken på Together With Friends eftersom jag har hans andra soloskiva A New Beginning som jag gillar. Men nu är det dags att lyssna på Together With Friends

Together With Friends spelades in först 1989 mitt under hans tid med Leviticus & är en klassiker i Kristen Metal krestar & att Roxx Records vill ge den en ommixning och Remastra den är bara ett stort plus.

Skivan sträcker sig mellan AOR rock, Blues och en del infulenser av Deep Purple.
Dock skulle man kunna säga att det är en Leviticus skiva men ändå inte eftersom det är en Soloskiva. Här finns även ett litet guldkorn med ett saxofonsolo. Låtarna spänner sig mellan 2-6 min.


Tack Roxx Records för en högkvalitativ och försenad nyutgivning till Bjorn Stigssons stilfulla debutalbum det tog artisten 25 år att släppa nästa soloalbum A New Beginning som kom ut 2016.

Om man inte räknar med Björns tid i Leviticus & XT, men också förgrenar sig musikaliskt,
Together With Friends & XT Saved By The Blood är nog ett av hans starkaste album om man räknar med Solo materialet och XT. Även om Together With Friends inte når upp till Jag Skall Segra albumet med Leviticus








Betyg 4/5 

Kommentarer