Musik på CD : Golden Resurrection - Man With A Mission 2011

 


Omslaget till CD:n 
Signerad av hela bandet 


Baksidan med låtlista 



Booklett + CD 




CD.n






Musiker

Christian Liljegren - Sång
Tommy ReinXeed - Gitarrer , Sång , Keyboards 
Kenneth Lillqvist - Keyboards
Steven K - Bas
Rickard Gustafsson - Trummor




Låtlista på CD:n

The Light Overture
Man With A Mission
Identity In Christ
Golden Times
Finally Free
Generation Of The Brave
Standing On The Rock
Metal Opus 1 In C# Minor

Bonus spår  
Are You Ready For The Power
Flaming Youth


Skivan innehåller 12 låtar och är 52 min lång


Bandet Golden Resurrection andra skiva som enligt mig är deras starkaste album
Man blir verkligen knockad Det finns både influenser av Garry Moore & Yngwe Malmsteen
Samtidigt så blir det inte tråkigt eller segt. Det blir nästan bättre för varje omlyssning.

Kristen Neoklassisk Metal av största kvalitet. Lite starkare än Narnia 2 första skivor
Awakening & Long Live The King, Dock kommer de inte upp lika bra
Men ändå så finns det något som griper tag.

Skivan kommer att gå varm här hos mig & jag tröttnar inte i första taget.
Här finns allt härliga riff, bra sång å Neoklassisk Metal som verkligen sticker ut ordentligt.
Denna skiva är dock deras längsta Men jag skall inte klaga.  Vet att jag önskade att skivorna kunde vara lite längre i det förra inlägget av deras debutskiva 

Golden Resurrection släppte bara tre skivor å en singel.
Men det skulle vara intressant ifall det kommer ny musik snart.
Christian Liljegren sjunger numera i Narnia å gitarristen Tommy ReinXeed spelar i Sabaton.
Men jag hoppas ändå att Golden Resurrection kommer med mera material.
Vi får väl hoppas på det. Deras sista skiva kom ut 2013










Betyg 4/5 

Kommentarer