Vinylsinglar: Rune Strutz - Dynamit 2021


Omslaget till senaste slyngel singeln


Baksidan med låtlista 


Skivpåsen är vit 


EPn lika så


Etiketten 

 

Musiker 


Hasse Sjöqvist, - Trummor
Peter Wenglin - Turmmor
Sven-Ove Wånö - Elbas
Rolf Björnevad - Elgitarr
Animor Dobrovich - Sång & Elgitarr


Låtlista


A-Sidan


Dynamit

B-Sidan

Din Politik 
MF Binners Dotter

Limiterad i 300 ex i vit vinyl


Nyaste släppet av Slyngel Rekords å denna gång är det dags för bandet Rune Strutz som jag inte vet något om skall jag erkänna. Men det verkar ha varit från Uppsala & varit aktivta mellan 1976 och 1983.

Rune Strutz första 7" EP -  Musikforum Brinner  från 1978 är idag sällsynt och ett attraktivt samlarobjekt. Men nu får vi även njuta av 3 låtar från bandet eftersom Slyngel har gett ut bandet.

Slyngel  upphör aldrig att förvåna mig skall jag erkänna å med denna singel så vet jag inte vad jag ska säga egentligen. Det är bara så punkigt å ösigt så man bara gapar. Dock är frågan om det är punk eller annat. 

Men budskapet är ändå riktigt bra Använd Kådis eftersom var å varannan människa har Gonorré 
Så se till att köpa denna singel innan de tar slut. 
Ni kommer att bli förvånade 




Betyg 4/5

Kommentarer