Musik på CD : Skånska Mord - Blues From The Tombs 2019

 


Omslaget till Digipacken


Baksidan


Gatefold uppviken 
Låtlistan till vänster och CD:n till höger 

CD:n


Skånska Mord ‎– Skånska Mord 12 - Ep till vänster
Skånska Mord - Paths To Charon till höger
Skånska Mord - Blues From The Tombs till höger




Musiker


Janne Bengtsson - Sång & Munspel
Patric Carlsson - Bas
Petter Englund - Gitarr
Patrik Berglin - Gitarr
Thomas Strömberg Jönsson - Trummor

Gästmusiker
Janne Schaffer - Elgitarr

Låtlista

Snow
Simon Says
Edge Of Doom
The Never Ending Greed
Blinded By The Light
Sun
Death Valley Blues
The Coming Of The Second Wave


Bonusspår Skånska Mord EP:n

Illusion
Leaving
A Room Without A View
Black Salad (Janne Schaffer Gästar)
Black Goats


Ett bra album med ganska sköna låtar, och där finns väl ingenting överdrivet negativt med det.
Däremot saknas det där lilla extra, det finns ingen låt som har direkt hit-potential och det ger ett album som glöms bort ganska fort och som kanske inte heller riktigt griper tag i en som lyssnare. Detta album hade behövt en hit-låt eller lite mer originella låtar för att sticka ut eller glänsa, nu tror jag tyvärr för dessa sydsvenska mord att deras album lätt glöms, internetsökandet jag gjorde när jag letade information tyder lite på det faktiskt då det finns väldigt lite om albumet trots att det var ett bra tag sedan det släpptes.



Bonusspår Skånska Mord EP:n
Musiken är en blandning av Blues och Stonerrock & det är något jag tycker om.
Men det är lite för melankolisk. Men det är ju Stonerrock vi pratar om så vad skall man säga.

Jag sade att det rörde sig om sorgset och melankoliskt, och det vidhåller jag, men det är samtidigt musik som på något underligt sätt gör en glad.
Den går rätt in i själa-rooten. Snyggt spelat, snyggt sjunget och en klart skön avstampsplatta mot en ny fullängdare. EP är på ca 15 min så ca 7 min på varje sida. Det känns lite för kort för man vill höra mera.
Man får mersmak när man lyssnar på den.

Kan man hoppas på en platta snart. Dock måste jag jaga deras första platta snart. Vad har jag missat egentligen. En skön och härlig EP som jag är glad över att ha i samlingen.



Blues From The Tombs






Skånska Mord EP:n






Nu saknas bara deras debut skiva The Last Supper  så har jag alla skivor med Skånska Mord
Jakten är en del av nöjet.


Dags att sätta Betyg å jag sätter ful pott för allt som finns med 5/5

Kommentarer