Vinylsinglar: Salems Pot - Ego Trip 2014


Omslaget till singeln

Baksidan med låtlista 

Skivpåsen är vit 


Singeln är läckert röd


Etiketten  A-Sidan


Etiketten B-Sidan





Musiker


Peter - Bas
Direktörn - Drums
Knate - Gitarrer & Sång



Låtlista 

A-Sidan


Ego Trip

B-Sidan

Yer Doom


Limiterad i okänd upplaga 


Jag skall erkänna att jag inte har hört så mycket av detta band men när jag såg deras 2 singlar till billigt pris så kunde jag inte låta bli att testköpa, Stoner musik är ett litet intresse vissa stunder så det var bara
Detta är riktigt skitigt men ändå lyssningsbart. Jag måste verkligen se till att skaffa deras andra skivor.
Singeln ger mig mersmak å jag vill verkligen höra mera av Salems Pot

B-Sidan är dock en liten överraskning på sitt sätt tycker jag
Väldigt mycket Western inspirerad med munspel å även en härlig Keyboard eller Orgel lägger sig riktigt snyggt över låten. Wow 

Singeln finns på spotify så det är bara att lyssna å sedan så köper ni skivorna som sagt. 
Ni kommer inte att ångra er.

 





Betyg 4/5 

Kommentarer