Bootleg : Fuchsia - Fuchsia 1971 / 2016


Omslaget till LP:n


Baksidan med låtlista 

Gatefold uppviket 


Skivpåsen är svart 


LP:n lika så 


Ettikten 



Skivbolaget heter Gramm (2)






Musiker


Tony Durant - Akustiska & elektriska gitarrer, sång
Michael Day - Bas
Michael Gregory - Trummor, Slagverk
Janet Rogers - Fiol, Körsång -
Madeleine Bland - Cello, Piano, Körsång
Vanessa Hall-Smith - Violin, Körsång



Låtlista


Gone With The Mouse
A Tiny Book
Another Nail


B-Sidan

Shoes And Ships
The Nothing Song
Me And My Kite
Just Anyone


Bootleg 


Fuchsia  s debutskiva som jag håller riktigt högt vissa stunder har jag äntligen fått tag på LP.
Bootleg jag vet. Men jag kunde inte låta bli att köpa den ändå, 



Skivan är verkligen det jag har förväntat mig som den skulle vara.
En perfekt och härlig mix av både King Crimson & Änglagård.
Skivan är dessvärre bortglömd av många och jag blev väldigt förvånad över att skivan inte riktigt har kommit fram så mycket som jag hoppades på. Men jag hoppas verkligen att flera kommer att upptäcka denna skiva. Den växer för varje gång. Svänget och musiken går hand i hand med skivan och det blir inte tråkigt,

Visst skivan kan kännas väldigt seg och deppig första gången man lyssnar
på den. Men ge den en chans. Hade det varit lite starkare röst så kunde ha varit ett stort Jethro Thull skimmer över skivan. Inget att klaga på egentligen men det kunde har varit lite mer högre i sången.

Men jag hoppas som sagt att flera kommer att upptäcka denna bortglömda pärla.
Den behöver komma fram lite mera. Skivan finns som tur är på Spotify så ge den en chans. 








Betyg 3/5

Kommentarer