Musik på CD : Tv Eye - Nice People 2009


Omslaget till digipacken


Baksidan med låtlista 


uppviket 


CD:n

 




Musiker

Johnny Rocket - Gitarr & Sång
Matt Detective - Gitarr
Pat - Trummor
Glade - Bas



Låtlista CD:n


Banana

Minimal
A-B-B-A
Anorexia 
Wrong 
Yoko Ono
My Dictionary
Family Bore
Told By My Mama
Modern Man
Ugly
Mystic Rubber 
Destroy All Musick
Oranges & Anger 
Nice People
Professional Punk 
Celebrity 
Look-O-Look 
Stupidos 
Radio 
Dr Ray
Lazer
Lies
Answers
The Stand
Bored
Dotty 
Cuckoo-Clock
Not Normal
Grown Up 
The Legend Of The Glove



En kollega på jobbet vars man spelar i detta band så det var bara att fråga vad allt skulle kosta för att tag på skivorna så det blev att betala å jag skall inte klaga alls måste jag säga. 

Detta måste nog vara rekord kan jag tycka 30 punklåtar på en CD.
Bandet heter Tv Eye å är från Linköping. Bandet har tydliga influenser av Ramones

Men det är inget dåligt eller så snarare tvärtom. Det är riktigt härlig punk som verkligen kommer fram, det blir aldrig segt eller tråkigt. Bandet har verkligen roligt när de spelar in musiken.
Så det är bara att lyfta på hatten och ge bandet den uppmärksamhet de förtjänar
De är inga Ramones kopior eller så utan Tv Eye kör sitt race och det gör dom med råge.


En skiva som jag kommer att spela många gånger om innan jag tröttnar
Låtarna är mellan 30 sek till 2 min  
Skivan finns dessvärre inte på spotify än så länge 

Betyg 4/5

Kommentarer