Musik på CD : Larm! - Tala Är Guld 2020


Omslaget till CD:n


Baksidan med låtlistan 


Booklett + CD 


CD:n




 Musiker

Simon Ådahl - Sång , Kör & Gitarr
Örjan Armgren - Sång & Kör
Andy Nordlander - Trummor
Patrik Wahlund - Elgitarrer
Anders Mossberg - Bas, Sång,Kör, Munspel & Akustiska Gitarrer
Danne Tibell - Hamondorgel & Keyboard

Låtlista på CD:n 

Tala är Guld
Jag Väntar På Dej – 2020
Hem Igen
Jerusalem
Fred
Sluta Så
Jag Vill Till Himlen
En Ny Dag
Be För Mig
En Människas Själ
Jag Vill Ge Dig En Blomma

Skivan är 45 min lång



Larm!, heter detta nybildade band. Men det är ändå rutinerade musiker som spelar,
Vi har Anders Mossberg & Dan Tibell från grupperna Jerusalem & XT.
Simon Ådahl från Edin Ådahl. & tre personer Örjan Armgren, Patrik Wahlund samt Andy Nordlander.. Det kan ju bara bli riktigt bra. Deras första singel ”Jag Väntar På Dig” Introt har en väckte min nyfikenhet. Lyssnade på den på spotify och jag måste säga att jag var golvad. Vad är det för låt jag lyssnar på,


Skivan Tala Är Guld kom ut i mitten av November detta år. Men den skulle kunna vara utgiven under 70 – talet. Det är ren Kristen Hårdrock eller lite starkare rock Orgelstinn eller tung 70-tals rock med Jerusalems & XT musik. Får väldigt mycket Deep Purple vibbar men ändå. Här finns allt. Tung Rock, shuffle boogie och även lugnande ballader. 

Tala är guld för att vara en debut så känns det som att skivan har hängt med ett tag. Det är svårt att plocka ut en favorit eller bara säga att jag gillar denna låt mer än det andra. Simon Ådahl s låt Jag Väntar På Dig har blivit lite upphottad & även slutlåten Blomman eller Jag Vill Ge Dig En Blomma har aldrig varit lika aktuell och den har fått nytt liv och blivit starkare.

Hela skivan är kalasbra som kommer att ge glädje, hopp och även Fred & Frid för dom som lyssnar. Jag skall erkänna att jag undrar om det finns mera material eller låtar som kommer att spelas in med tiden. Jag ser fram emot nya skivan alla redan.  Larm! Är här för att stanna hoppas jag och jag hoppas även att det kommer att bli en turné eller en konsert snart. 


Om det är något att klaga på så skulle det nog vara att det inte finns en LP- utgåva av Tala Är Guld.
Annars är detta en av årets starkaste skiva och jag kommer att spela den många gånger om.




 



Betyg 5/5

Kommentarer