LP - Skivor : Katatonia – Dead Air 2020

 
Omslaget till dubbel LP:n



Baksidan med låtlista 



Gatefold uppviket med hela bandet 



2 skivpåsar 



LP skivorna är svarta 



Etiketten Bild 1



Etiketten Bild 2





En lapp på omslaget 



















Musiker


Anders Nystrom - Bas, Keyboards , Gitarrer & Kör
Jonas Renkse - Trummor , Sång , Gitarrer & Keyboards,
Niklas Sandin - Bas
Daniel Moilanen - Trummor
Roger Ojersson - Gitarrer


Låtlista


Dead Air - Live From Gröndahl



A-Sidan

Lethean
Teargas
Serein
Deliberation
The Winter Of Our Passing


B-Sidan


Ghost Of The Sun
The Racing Heart
Soil's Song
Old Heart Falls
Forsaker


C-Sidan

Tonight's Music 
In The White
Leaders
Lacquer
Omerta 


D-Sidan

My Twin
Unfurl
July
Evidence
Behind The Blood


Skivan är 1 timme & 28 min
Limiterad 2 LP upplaga




Vi alla vet vad som har hänt detta år 2020. En pandemi från Helvetet som verkligen har förstört allt vad konserter heter. Men det finns en del ljus i mörkret ändå på sitt sätt.
Vi har fått livekonserter strömnade och band har varit i studios och jobbat.


Bandet gick till Studio Gröndahl i Stockholm den 9 maj 2020 och spelade ett streamingevenemang som innehöll 20 låtar. Setlistan för denna ganska unika händelse skapades av fans och röstade på de bästa låtarna skrivna av Katatonia. Resultatet var inte bara en standardinställd onlinekonsert utan öppnade också upp möjligheten att släppa showen i ett fysiskt format.


En del kallar Katatonia för Opeth s lillebror, Själv så skulle jag säga att bandet är en klass för sig.
Det finns lite growl men det gör inget för mig. Jag bara lyssnar å njuter av
Energinivån är fenomenal och ljudkvaliteten är fantastisk. Detta är en sammanställning av några av de bästa låtarna från Katatonia inklusive deras senaste album City Burials, och ett riktmärke för den fortsatta nivån på kvalitet som de lägger i varje studioalbum. Detta är ett band som förvandlar allt det rör sig till guld, och detta är ytterligare ett exempel på hur bra detta band kan vara. Dead Air låter tätt, annorlunda, rå och kraftfull medan den vaggar på mina öronproppar. Jag har lyssnat på Katatonia under en längre tid och Dead Air kan bara vara ett album som jag lyssnar på oftare än andra. Det är bara så bra.







Betyg 4/5

Kommentarer