LP - Skivor : Goblin - Greatest Hits Vol. 1 (1975-79) 2020


Omslaget till skivan
Ett av de snyggaste jag har sett



Baksidan med låtlista 


Gatefold uppviket 


Skivpåsen är vit 


LP-skivan är läckert röd 


Etiketten 



En liten lapp på omslaget 


 Musiker

Olika musiker


Låtlista


A-Sidan


Profondo Rosso
Death Dies 
Roller (Wampyr Film Version)
Chi? (Parts 1 & 2)
La Via Della Droga



B-Sidan

Suspiria
Zombi
Zaratozom
E Suono Rock
Trumpet's Flight


2020 Record Store Day Release. Begränsad till 1500 exemplar. Gatefold 180 gr röd vinyl.
Innehåller en aldrig släppt innan redigerad version av låten "Roller" som används i filmen "Wampyr", den italienska klippa av George Romeros "Martin" och de två delarna av "Chi?" samman för första gången på vinyl i en enda svit.


Goblin är ett band som jag verkligen inte tröttnar på. Dock när jag fick se att denna kom till RSD så ville jag få tag på den. Men Bengans fick inte in något exemplar av den då, Den kom till Black Friday istället av någon konstig anledning. Men jag skall inte klaga ändå som sagt.

En utmärkt samling ändå som tar fram klassikerna som ändå inte blir gamla,
Låtarna är klassiker redan för de som redan gillar Goblin å det är en utmärkt start för de som vill lyssna på bandet första gången om ni frågar mig. Samtidigt så ryktas det om att Greatest Hits Vol. 2 kommer till RSD 2021. Undrar vad det kommer att bli för låtar i så fall.


Samlingen är väl mest för samlare och hardcorefans.
Men utgåvan är väldigt snygg och omslaget är bara Wow


Betyg 4/5

Kommentarer