Vinylsinglar: GÅS – Epitaph 2020



Omslaget är rätt snyggt 




Baksidan med låtlista 
Annars finns det inte så mycket info om bandet 


Skivpåsen är vit 


Singeln lika så
A-Sidan


B-Sidan




Liten lapp med info om skivan


Nr 68 / 100
Enligt Discogs så finns det bara 66 exemplar



Finns en nyutgåva av skivan med gult omslag





Musiker 


????





Låtlista


A-Sidan

Epitaph (7" Version) 

B-Sidan

The North Wind Blew South


Singeln innehåller 2 låtar och är 10 min lång
Limiterad 1 press i 66 exemplar 



Nu till något helt annat som jag har varit nyfiken på länge och väl sedan jag hörde detta band på Youtube. Gås, Japp du hörde rätt bandet heter Gås. De har släppt en liten singel som heter Epitaph Just låten Epitaph har jag redan hört på Youtube bara låten.
Jag blev förvånad över hur bra det lät och att jag vill höra mera

Det blev att kolla upp överallt efter denna singel och jag fick reda på att den var slut överallt, den finns inte att få tag på. Men så kollade jag på Hotstuff och där så fanns det ett par exemplar över. Så det blev en beställning å efter ett par dagar så låg Gås singeln där i min brevlåda.

Singeln består av 2 låtar som tickar på ca 5 min vardera så det blir 10 min härlig fuzzig och psykaldeisk stoner rock fuzz-wah-fördjupningar från dubbla blygitarrer. Här finns även lite influenser ifrån Black Sabbath och Blue Cheer  & om man skall ta svenska band så är det  International Harvester & Träd Gräs & Stenar jag tänker på. 


Visste ni även att Gås även kan betyda 2 saker förutom djuret
gatuslang för "Röka Gräs”  Även om det nu kan finnas en tredje ny mening, och det skulle vara "tungt och högt".

Singeln är en liten härlig Psykadelisk lyckopiller och man hoppas att debutskivan kommer snart. Undrar dock vilka det är som är med i bandet. Det finns inte direkt någon info om dem. Så det får väl vara höjt i dunkel än så länge Nu tar vi och spelar den ett par varv till.  Riktigt bra , Hoppas att det kommer en debutskiva snart av bandet, Ser verkligen fram emot att få ta del av den.







Betyg 3/5

Kommentarer