Musik på Spotify : Bruce Springsteen - Letter To You 2020


Omslaget till skivan





Musiker

Roy Bittan – Piano & Sång
Jake Clemons – Saxofon
Charles Giordano – Orgel & Sång
Nils Lofgren – Gitarr & Sång
Patti Scialfa – Sång
Bruce Springsteen – Gitarr, Sång & Munspel
Garry Tallent – Bas , Gitarr & Sång
Steven Van Zandt – Gitarr & Sång
Max Weinberg – Trummor & Sång

Låtlista


One Minute You're Here
Letter to You
Burnin' Train
Janey Needs a Shooter
Last Man Standing
The Power of Prayer
House of a Thousand Guitars
Rainmaker
If I Was the Priest
Ghosts
Song for Orphans
I'll See You in My Dreams


skivan är 58 min lång



Bruce Springsteen släpper nytt album med E Street Band Jag trodde inte att det var sant faktiskt.
Det var väl sedan High Hopes skivan han jobbade ihop med E Street Band.

Hur låter det? Det låter som vanligt ang Bruce Springsteen, Dock är han inte lika arg längre som han var på Wrecking Ball skivan.

”Letter to you”, är inspelat live under några dagar i Springsteens hemmastudio i New Jersey. Så det är Bruce Springsteen och E Street Band lika äkta som på scen som i stuidion.


Som så många album när Bruce Springsteen spelar med The E Street Band låter det ungefär likadant. Antingen gillar man det, eller så gör man det inte.

Munspelet i låten Jenny Needs a Shooter är nog väldigt förvånade om att höra det.
Man tappar hakan lite, Även om det inte passar med det så sitter det rätt bra.

Jag är lite kluven till denna skiva måste jag erkänna. En del låtar sitter perfekt och en del låtar önskar att man kunde ha slopat eftersom det låter likadant varje låt som går.  En del låtar går bara inte att lyssna på av någon konstig anledning. 

Dock om jag måste välja 1 eller 2 bra  låtar så blir det nog Power Of Prayer & Ghosts

Jag är besviken på denna skiva skall jag säga rakt av. 
Undrar ifall jag har tröttnat på honom som artist tro? 
Detta kan nog vara en av årets besvikelser


 



Betyg 2/5

Kommentarer