LP - Skivor : Sabu Martinez & Sahib Shihab - Winds & Skins 2008


Omslaget till LP:n


Baksidan med låtlista


Skivpåsen bild 1


Skivpåsen bild 2


LP:n är svart


Etiketten A-Sidan


Etiketten B-Sidan


Mellotronen loggan finns här 





Musiker


Sabu Martinez - Bongos, Tal, Trummor , Timpani, Gong, & Congas
Palle Danielsson - Bas
Daoud Amin - Percussion
Ivan Krillzarin - Percussion
Johnny Martinez - Percussion
René Martinez - Percussion
Christer Boustedt- Saxofon
Sahib Shihab - Saxofon & Flöjt





Låtlista

A-Sidan


The Swedish Radio Recordings 1978
Nus 
The Distorted Sioux Indian
A Memo To Art Blakey


B-Sidan

Ghandi's Candies
Arroz Con Leche
The Swedish Radio Recordings 1967
Röster Kring Temat God Och Dålig Service
Söndagsbladet Dålig



Skivan är 30 min lång

Winds & Skins visade sig vara den allra sista inspelningen av den afro-kubanska slagverkaren Sabu Martinez, som tyvärr gick bort exakt en månad efter att sessionen i december 1978 begick band. Albumet drar en linje under en karriär som såg den berömda musikerna spela tillsammans med Dizzy Gillespie och Art Blakey samt släppa en rad ut-och-ut klassiska latinska jazzskivor.

En värdig avslutning på en fantastik karriär om jag får säga min mening.
jag har aldrig varit så tagen av Jazz musiken jag hör nu. Alla bara jammar loss och det är bara så härligt sväng att jag drömmer mig borttill en annan plats.

Magisk och underbar skiva på samma gång. Jag är kär



Kommentarer