LP - Skivor : The Waymaker - The Waymaker 2020


Omslaget till LP.n 



Baksidan med låtlista



Bandet avbildat på Gatefolden


Texterna finns på skiv påsen bild 1


Texterna finns på skiv påsen bild 2


LP:n är svart 


Etiketten 








Musiker


Jani Stefanovic - Gitarr, Bas, Keyboards & Sång
Katja Stefanovic - Sång
Christian Liljegren - Sång

Gästmusiker

CJ Grimmark - Gitarr
Alfred Fridhagen - Trummor



Låtlista


A-Sidan


The Waymaker
Kingdom Of Heaven
Soldiers Under Command (Stryper Cover)
Marching On
Prophet's Sign (Vinyl Bonus)


B-Sidan

The Name Above All Names
The Rain Of Your Love
I Am Sustained
I See The New Generation


Limiterad i 500 exemplar








och nu när skivan äntligen har släppts så blev det
ett köp av både LP & CD. 
Tusen tack Christian Liljegren







Efter tre starka singlar på spotify är det äntligen dags att lyssna på debutalbumet av The Waymaker
Bandet som består av medlemmar av metalbandet Divinefire. Men detta är ett nytt band som har sett dagens ljus. Har varit nyfiken på detta band i många månader.  Det vet ni som följer bloggen att jag är väldigt svag för Kristen Metal numera

Bandet är är ett nytt Kristet Metalband som består av tre personer som har varit med i den skandinaviska metallscenen i flera år, vilket gör det här till en supergrupp, även om de inte kallar sig det. Bildades 2019 rekryterade Christian och Jani , som spelade i DIVINEFIRE tillsammans i sex år. med death metal ulven Jani Stefanovic (Essence of Sorrow, Solution 45, Zhakiah, Mehida, Miseration). Det är inte första gången de samarbetar. Mest känd är väl duon från Divinefire som släppte fem plattor mellan 2004 – 2011 Det fick med sig Katja , och fenomenet började. I hans ställe kollaborerar istället Christian Liljegren


Det finns mycket att packa upp på denna skiva. Först och främst är detta ett rekord med kristentema. Det finns nio låtar, inklusive en instrumental och en coverlåt. Med tre olika sångare, två män och en kvinna, är dynamiken mogen för ett utmärkt lyriskt innehåll. Jag hade några ganska höga förväntningar på denna skiva och jag blev inte besviken måste jag säga.

Waymaker är ett av de bästa nya banden under det senaste decenniet. Debutskivan är en överaskning som kommer att ta tag i dig med storm och jag är förvånad över att det bara flyter på. Det faktum att detta är deras debut talar volymer om vart de kan gå härifrån.

Den kemi som detta band visar är spännande. De arbetar bra tillsammans, åtminstone i inspelningsstudion. Det skulle vara väldigt intressant ifall det kommer att bli en turné med Waymaker.
Jag hoppas verkligen att det kommer att bli av med tiden.

Skivan är en av årets överraskningar och jag hoppas verkligen att det kommer mera material med tiden.

Det enda man kan klaga på vissa stunder är att skivan är för kort. 
Visst det är 40 min så man ska väl inte klaga egentligen. Man vill ha mera av denna grupp.

Skulle man plocka ut favoritlåtarna så blir det nog lite svårt. Alla låtar är riktigt bra.
Men om jag fick välja så måste jag nog säga. Kingdom of heaven. & Stryper Covern krossar originalet.
Skivan växer för varje omlyssning och jag kommer att spela denna ofta och länge.

Dock vill jag flicka in att det är lite bättre än Narnia vissa stunder 
Men jag skulle inte vilja kalla det ett Tvillingband till Waymaker. 
Det skulle bli en riktigt bra turné måste jag dock säga. 

 





Betyg 5/5 

Kommentarer