LP - Skivor : Petra - - Beat The System 1984


Omslaget till LP.n


Baksidan med låtlista 


Skivpåpsen


Lp:n är svart 


Etiketten 





 Musiker 


Greg X. Volz – Sång
Bob Hartman – Gitarrer
Mark Kelly – Basgitarr Kör & synthesizer
Louie Weaver – Trummor & Percussion




Låtlista


A-Sidan


Beat The System
Computer Brains
Clean
It Is Finished
Voice In The Wind


B-Sidan

God Gave Rock And Roll To You
Witch Hunt
Hollow Eyes
Speak To The Sky
Adonai


skivan är 41 min lång




En skiva med Petra fick jag när jag hade namnsdag nyligen.
Jag har bloggat om Petra tidigare och då var det en av deras bästa skiva On Fire.
Denna skiva kom ut 1985 och är en skiva som har ett väldigt ljud av Syntar.
Kanske lite väl mycket eftersom en del instrument är samplade också.


Men frågan är om det är en bra skiva eller inte.
Beat the System  är bandets sista album med sång från Greg X. Volz, är en av de mest framträdande skivorna i detta bandets fantastiska karriär. 



Skivan är lite ojämn vissa stunder men den växer.  Även om det är lite för mycket synt som sagt.
Men jag skall väl inte klaga på sitt sätt. Det är AOR -Rock ändå med Kristet Budskap och det tog ett par varv skall jag erkänna. Men jag håller On Fire lite högre än denna måste jag säga. 



 







Betyg 2/5 

Kommentarer