LP - Skivor : Nicklas Brännström - Circle Of Silence 2020



Omslaget till LP:n



Baksidan med låtlista och info


Skivpåsen är svart 


LP:n lika så


Etiketten A-Sidan


Etiketten B-Sidan



Liten lapp på omslaget 


Signerad av artisten 





Fick med en liten bonus också
En Testpress av skivan


Testpress 


Etiketten 









Musiker

Nicklas Brännström - Elbas, Keyboards
Morgan Ågren - Trummor
Per Nilsson - Elgitarr



Låtlista

A-Sidan


Ralzata
Circle Of Silence
Cloudinium

B-Sidan

Species III
Space Portal
Prepare for arrival of hidden places
Ödesdigra


Limiterad i 300 exemplar



Vad skall man säga om denna skiva tro? 
Äntligen först och främst. Som jag har väntat på denna debutskiva.

Nu är den äntligen klar. Jag har själv mött artisten många gånger nere på Bengans Linköping.
Vi har pratat många gånger och länge om musik som jag gillar och gett varandra tips.
Han har hjälpt mig med skivor och jag har hjälpt honom. En riktigt härlig vän

Har även haft nöjet att se honom live på RSD 2019 klipp finns på youtube
Nicklas Brännström nämnde för mig för ett tag sedan att han håller på att ge ut sin första skiva.
Skämtade dock med honom och frågade ifall det var en 50- års kris. Han tog det rätt bra.

Jag har får lyssna på vissa småsnuttar av musik innan skivan blev klar och av det jag har hört innan så kan det bara bli bra. Å med tanke på vilka musiker han har med sig på skivan så

Morgan Ågren på Trummor , (Kaipa , Frank Zappa, Freddie Wadling, Fläskvartetten, King Chrimson)
Peter Nilsson på gitarr /Kaipa , Scar Symmetry, och Meshuggah
Nicklas Brännström spelar själv basgitarr & Keyboard



Så nu skall det äntligen bli dags att sätta sig ner i lugn och ro och bara få njuta av resultatet.

Det är kort och gott Magisk. Jazz rock & lite fusion men även en del prog.
Samspelet gör verkligen att skivan växer för varje omlyssning. Allting blev riktigt bra å en härlig blandning av allt. Varje låt är nästan helt unik för skivan. 

Man blir tagen och trollbunden på samma gång. Trots att man vet att skivan är sprillans ny så vill man verkligen höra mera musik, Skivan har tagit några år att göra men det har verkligen varit värt all möda och tid med den tror jag. 



Nicklas Brännström kan verkligen vara stolt över att han har gjort en av årets bästa skivor. 


Så se till att köpa ett exemplar av denna skiva
Du behöver ha den i din samling. Tro mig 



 






Betyg 5/5

Kommentarer