LP - Skivor : Viktor Brobacke - Vuxna Barn 2020

Omslaget till 10 - Tums singeln




Baksidan med låtlista + Musikerna 


Gatefold uppviket med texterna 


Skivpåsen är vit 


LP-Skivan är svart


Etiketten 








Musiker



Amanda Fritzén - Dragspel , Sång & Flöjt
Sara Wilson - Bas
Henrik Kisa Nilsson - Bas & Sång
Karl Jonas Winqvist - Kör
Juan Romero - Congas, Percussion  & Triangel
Sylvester Schlegel - Trummor
Gustav Nahlin - Trummor, Percussion & sång
Ylva Ceder - Horn
Daniel Gilbert - Gitarr
Alexander Pierre - Gitarr, Trummaskin, Synth
Ola Nyström - Gitarr & Sång
Gustav Bendt - Saxofon
Singoalla Brobacke - Sång & Flöjt
Viktor Brobacke - Sång,Piano, Orgel, Trombone
Maria Arnqvist- Sång & Saxofon
Jussi Brobacke - Sång & Tal



Låtlista


A-Sidan


Varsel 
Vi Ska Alltid Vara Tillsammans 
Diktors Dröm 

B-Sidan

I Blommor Och Bär Jag är Ju Så Kär
Fyra hästar
Brister


Skivan består av 6 låtar & är 30 min lång
Detta är ett album och är utgiven på 10 – Tums vinyl.  
Limiterad i 300 ex 
    


Vad är detta tänkte jag när jag fick höra en snutt av denna i skiväffären Bengnas.
Detta måste vara något för mig. Men vad tusan är det som spelas? Zappa pop trodde jag och frågade
Det kunde han inte svara på, Men tyckte att det passade.

Vuxna barn bjuder en proggig popmusik med rytmer och klanger som hämtar inspiration från olika hörn av vår planet, men också med tydliga ekon av Nationalteatern.

Jag måste säga att jag är lite överraskad av Viktor Brobacke s debutskiva.
Varför har jag inte hört något av honom förrns nu?? Men bättre sent än aldrig måste jag säga.
En del hyllar honom i pressen och en del sågar lite. Men jag lyfter på hatten.

Zappa Pop , Frijazz och en liten skvätt Nationalteatern på samma gång.
Det kan nog bara bli så bra och det är det. En stor överraskning för att vara en debutskiva.

Kanske är detta en av årets album, vi får se när det är dags för listan att skrivas ihop.
Jag vill höra mera och jag hoppas att det blir en turné så fort pandemin är över.


 




Betyg 3/5

Kommentarer