LP - Skivor : Peter Carlsohn's The Rise - Out Of The Blue 2020


Omslaget till LP:n


Baksidan med musiker & låtlista


Skivpåsen har texterna till låtarna på ena sidan


Skivpåsen har credits tryckta på andra sidan



LP:n är läckert Blå


Etiketten 






Musiker



Anja Lundström - Kör
Irene Sandtorv - Kör
John Kåre Gullestad - Kör
Peter Carlsohn - Bas & Sång
Malin Boqvist - Cello
Michael Ulvsgärd - Trummor
Lars Carlsohn - Gitarr
Svenne Jansson - Keyboards
Stephen Carlson - Elgitarr




Låtlista


A-Sidan



Holy Ground
Why
Sing The Song
Shine Your Light
I Want It All


B-Sidan

You Are My Life
Gloria
A Kiss From Above
Out Of The Blue
The Dream




Peter Carlsson är för mig inte så okänd, även om han är flitigt bloggad om på sitt sätt
Han har spelat med Jerusalem, Ulf Christiansson , XT & The Rise. Han har även spelat med Carola.


Peter Carlsohn’s The Rise” består av en samling av andra erfarna musiker som Michael Ulvsgärd (Jerusalem), Stephen Carlson (CarlsMo, Gil Edwards, Hilde Halseth, Chakra), Peters bror Lars Carlsohn, Svenne Jansson (Glam, Golden Resurrection, Jerusalem) och Cutta John Kåre Gullestad (Cutta, Crush, Rune Edvardsen & Red Band, Steven K Band, Heartless).


Nu är det dags för Peter att släppa en soloskiva. Jag skall erkänna att jag har varit nyfiken på denna skiva sedan jag fick reda på att skivan skall släppas och det var i början av Maj.
Out Of The Blue kom sedan ut i början av Augusti och nu så finns den i samlingen.


Ibland så kan man tro att man lyssnar på ett nytt Jerusalem album eller XT album. Dock måste jag säga att Peter inte kopierar något av dessa band. Det finns tydliga influenser till de banden. Här finns även både ballader och även lite blues. Det är melodiös Hårdrock rock rakt igenom och även med Kristet budskap och det är rakt på. 

Skivan klickar på va 35 min och det är nästan lite för lite. Men mycket vill ha mera.

Out Of The Blue är en skiva man gärna spelar igen efter sista spåret har tagit slut.
Hoppas att bandet skall ge sig ut på Turné när Convid – 19 är över.
Jag skulle gärna vilja se bandet live. Det skulle vara en upplevelse i sig.
Om jag skulle plocka ut några favoritlåtar så blir det lite svårt men jag är väldigt svag för låtarna
Sing The Song , Shine Your Light & Gloria. Det är verkligen en del av skivans höjdpunkter




Sing The Song finns på Youtube











Betyg 5/5 

Kommentarer