LP - Skivor : Hasse & Tage 88 - Öresrevyn på Skeppet 1970


Omslaget till LP:n


Baksidan med låtlistan 


Skivpåsen är vit 


LP: n är svart 



Etiketten 




Skivbolaget Svenska Ord Logga




Musiker

Hasse Alfredsson - Sång & Tal
Tage Danielsson - Sång & Tal
Gunnar Svensson - Piano


Låtlista

A-Sidan

Signatur
Pumpa, Pumpa (I Go Oompa)
På Personalbyrån
Jag Kan Inte Stå... (I Can't Stand By And Just Watch Others Suffer)
Öl 
På Banken
Stetsonhatt (The Velvet Glove)



B-Sidan

Resenären
Champagne (Only A Glass Of Champagne)
På Landet
Elektricitetsvisan
På Jobbet
På Slutet (Friends And Neighbours)


Skivan är ca 50 lång





Nu blir det en bit av min barndom på sitt eget sätt. Jag hade för många år sedan fått tag på Gula Hund av Hasse & Tage dels på CD. Den blev utsliten så det blev att skaffa den på LP.

Nu skall vi se för många år sedan så fick jag se en filmad version 88- öres revyn på TV
så det blev att låna CD:n med de inspelningarna som finns. Jag spelade den och spelade den så jag kan snart de flesta utantill. Sedan så försvann denna skiva ur mitt minne tills jag ser denna på loppis.

Allt kom tillbaka så jag kunde ju inte låta bli att köpa den. Så nu blir det att sjunga med ingen i klassikerna Pumpa Pumpa , Öl och Stetsonhatt , Men även den utsökta Elektricitetsvisan
Klassikerna radas upp i denna revy så jag skal inte klaga.



Mest för nostalgins skull men jag gillar den skaprt.
Den och Gula Hund är nog å förbir mina favoriter med Hasse & Tage



 






Betyg 3/5

Kommentarer