Vinylsinglar: Flowers Must Die - Montana/Nusrat EP 2015

A-Sidan

B-Sidan





Musiker



Jonas Höglund - Gitarr
Sven Walan - Gitarr
Rickard Daun - Klaviatur & Ljud
Martin Daun - Bas
Lars Hoffsten - Trummor




A-Sidan
Montana

B-Sidan

Nusrat



en 12 - Tums singel med 2 låtar
Skivan är 27 min lång
Limiterad i 300 exemplar


Jag har en kollega på jobbet som spelar Gitarr i detta band. Jonas Höglund heter han och sade att han spelade i Flowers Must Die så visste jag direkt att jag ville få tag på mera musik av Flowers Must Die. Det blev så att jag fick köpa skivor ifrån bandet som jag saknade i samlingen.  En del skivor var dock utsålda men jag fick ändå tag på en del så nu är det dags att beta av skivorna utan inbördes ordning.

Vi börjar med denna singel som jag måste säga är helt golvad av. Hur lyckas man med att skapa både Prog & Spacerock på samma gång. neo-klassiska psykmusiksträngar tillåter dem sitt eget identifierbara ljud, vilket gör gruppen ur de konventionella klonbanden.

En mycket rekommenderbar grupp för att lyssna på skivspelare, kassettspelare,
Psykadelisk rock när det är som bäst. En hel del vibbar från Baby Grandmothers , Katla , Mecki Mark Men & Agusa.

Gillar man psykadelisk  musik så måste man så klart kolla upp detta band.






Betyg 5/5 

Kommentarer